به گزارش پارس   به نقل از فارس از یاسوج، چند سالی هست که نام پرمسمای پایتخت طبیعت ایران را بر این شهر خفته در سینه قلل مرتفع و ستبر دنا نهاده اند.

یاسوج اکنون با خود نامی را یدک می کشد که انتظارات را از آن بیش از گذشته کرده است، چراکه پایتخت طبیعت ایران مسافران و گردشگران زیادی را به واسطه این نام مجذوب خود کرده است.

البته شک نداریم که این نام برازنده شهر یاسوج است و همه مواهب و نعمت ها را برای بزرگی دارد و می تواند با اندک توجهی آوازه جهانی هم پیدا کند.

یاسوج اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری دارد که از جمله آن ها سد و دریاچه زیبای شاه قاسم واقع در جاده یاسوج به شیراز است.

این مکان گردشگری بنا به گفته مدیرکل گردشگری استان مدتی است که به آب منطقه ای واگذار شده و آن ها تقبل کرده اند که خود زیرساخت های لازم را در راستای جذب گردشگر و مسافر در این مکان فراهم کنند.

حمیدرضا واعظی زاده در همین خصوص به خبرنگار فارس در یاسوج گفت: طی تفاهم نامه ای این مکان را به آب منطقه ای واگذار کردیم.

وی افزود: آن ها متقبل شده اند که این مکان را برای استراحت و تفریح مردم به شرط واگذاری آماده کنند، اما اکنون ما چیزی در اینجا که نشان دهنده انجام کاری باشد، مشاهده نمی کنیم.

این حرف های مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بود که نسبت به مدیریت منطقه گردشگری سد شاه قاسم عنوان شد؛ به اضافه بخش دیگری از سخنان وی که معتقد بود باید رعایت نکات ایمنی در این سد بشود و حداقل تابلویی برای جلوگیری از شنا نصب کنند تا این جا هم مشکلی برای شهروندان و مردم پیش نیاید.

روز گذشته عده ای از هنرمندان که در میان آن ها پزشک و حتی خبرنگار هم دیده می شد از خود همت عالی نشان دادند و با دستان پر مهر و محبت خود به یاری طبیعت آمدند و ساعاتی به نظافت این منطقه زیبا که متأسفانه زیر بار زباله ها کم خم کرده بود، شتافتند.