به گزارش پارس ، این کارگردان سینما که فیلمش برای حضور در جشنواره فیلم « ونیز» انتخاب شده است در گفت و گویی با ایسنا، اظهار کرد: نسخه ی نهایی فیلم، چهارشنبه پیش رو آماده می شود و آن را به ونیز ارسال خواهیم کرد و در واقع اولین نمایش این فیلم در جشنواره ونیز خواهد بود.

وی افزود: احتمالا سه نمایش در این جشنواره خواهیم داشت و بنده به همراه تهیه کننده و تعدادی از عوامل عازم ونیز خواهیم شد و امیدوارم نمایش موفقی داشته باشیم. « ماهی و گربه» در بخش رقابتی، رقابت سختی را با فیلم های خوبی از کشورهای دیگر خواهد داشت.

مکری درباره اینکه با حضور فیلمش در « ونیز» شانس حضور در بخش اصلی جشنواره فیلم فجر را از دست می دهد، گفت: در جشنواره فیلم فجر به قانون مشخصی برخورد نکردم. در سال های قبل مواردی را داشتیم که نمایش اولشان در جشنواره های دیگر بوده و در بخش رقابتی جشنواره فجر هم حضور پیدا می کردند اما سال گذشته فیلم « پرویز» را داشتیم که به دلیل حضورش در جشنواره های خارجی به بخش رقابتی راه پیدا نکرد.

وی افزود: این قانون بیشتر خاص جشنواره های A دنیا است که فیلم باید اولین نمایشش را داشته باشد و امیدوارم این قانون در جشنواره فیلم فجر اجرا نشود.

این کارگردان فیلم « ماهی و گربه» را در یک سکانس پلان ۱۲۷ دقیقه ای عنوان کرد و به ایسنا گفت: قصه در یک روز تعریف می شود و برای اینکه بتوانیم این سکانس پلان را فیلمبرداری کنیم، یک ماه همزمان با پیش تولید در تهران بر روی بازی ها تمرکز کردیم و یک ماه هم در لوکیشن تمرینات میزانسن و هماهنگی حرکت دوربین را انجام دادیم.

فیلم « ماهی و گربه» یکی از ۱۷ اثر دعوت شده به بخش رقابتی « افق ها» در جشنواره ی فیلم « ونیز» است.

این کارگردان در دومین تجربه کارگردانی خود که فیلمنامه آن را خودش نوشته، ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را روایت می کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر اتفاقات عجیبی می شوند.

به گزارش ایسنا، بازیگران این فیلم به ترتیب ایفای نقش عبارتند از: بابک کریمی، سعید ابراهیمی فر، محمد برهمنی، سیاوش چراغی پور، فرامرز مدیری، عبدآ بست، آینازآذر هوش، پریناز طیب، پدرام شریفی، ارنواز صفری، ندا جبرائیلی، میلاد رحیمی، علیرضا عیسی پور، سمانه وفایی، محمد رضا مالکی، مونا احمدی، نازنین بابایی، پویا شهرابی، نیما شهرابی، خسرو شهراز، شادی کرم رودی و با حضور گروه موسیقی پالت.