به گزارش پارس به نقل از مهر، این هفته با خبر ورود ۱۶۱ دستگاه اتوبوس دو کابین و افتتاح خط ۸ بی آر تی آغاز شد. شهردار تهران در این مراسم با گلایه از بی مهری دولت به اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در روزهای آغازین کار در مدیریت شهری وضعیت اتوبوسرانی بسیار نا مناسب بود و اولین معضلی که با آن مواجه شدیم وضعیت بحرانی اتوبوسرانی بود چنانچه اعتصاب و مشکلاتی در این مجموعه به چشم می خورد و پیکر اتوبوسرانی زخم های کهنه و عمیقی داشت.

او ادامه داد: بیش از ۲ سال است دولت حتی یک اتوبوس جدید به تهران اختصاص نداده و طی دو سال گذشته حتی یارانه های اتوبوس و مترو از سوی دولت واگذار نشده با این وجود حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از اصلی ترین محورهای کاری مدیریت شهری قرار داشته و خواهد داشت.

افزایش فرمانداری های پایتخت

این هفته عیسی فرهادی فرماندار تهران خبر از افزایش تعداد فرمانداری های تهران خبر داد گفت: طرح ایجاد چندین فرمانداری در پایتخت با وجود کمبود نیرو و بودجه در حال اجراست و در تهران دارای چهار فرمانداری شده است. یک فرمانداری مرکزی و باقی شعب فرمانداری تهران در مناطق ۵ و ۶ و ۱۵ هستند.

۶ درخت خیابان ولی عصر چرا قطع شد

این هفته قطع چند درخت در خیابان ولی عصر سبب اعتراض همسایگان این خیابان شد. معاون خدمات شهری شهرداری تهران در توضیح این اتفاق گفت: کارشناسان دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران که به عنوان مشاوران طرح نگهداری از درختان ولی عصر از این درختان بازدید کرده بوند تشخیص داده ۶ درخت در این محدوده خطر ساز است.

مجتبی عبداللهی ادامه داد: این درختان به دلیل پوسیدگی برای عابران خطرات جانی ایجاد می کرد بنابراین در اولین فرصت قطع شدند و به زودی درختان دیگری جایگزین آنها می شوند.

دستور استاندار تهران به ادارات دولتی برای تامین پارکینگ مورد نیاز کارکنان و مراجعین

این هفته استاندار تهران در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران گفت: بر اساس بخشنامه ای که از پیش ابلاغ شده ادارات موظفند مناسب سازی عبور و مرور برای معلولان و جانبازان را در دستور کار خود قرار دهند باید نسبت به تامین پارکینگ کارکنان خود نیز اهتمام ویژه داشته باشند.

تمدن با بیان اینکه بسیاری از ادارات نسبت به مناسب سازی عبور و مرور معلولان و جانبازان اقدام کرده اند، خاطر نشان کرد: دستگاه هایی که امکان ظرفیت سازی برای ایجاد پارکینگ دارند باید نسبت به تامین و یا احداث پارکینگ اقدام کنند.

تمدن گفت: برخی از ادارات و سازمان ها علیرغم اینکه امکان و ظرفیت سازی دارند، اما از پارکینگ ها استفاده شخصی می کنند، در حالی که باید برای استفاده مردم بخشی از ظرفیت خود را اختصاص دهند.
وی با بیان اینکه شناسایی این بخش از ظرفیت موجود ادارات در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: برخی از ادارات که فاقد پارکینگ هستند باید نسبت به تامین و احداث پارکینگ های مورد نیاز اقدام کنند.

جلسات پر حاشیه شورای سوم

بعد از جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران که به گزارش عملکرد شرکت جهان و با نک شهر اختصاص داشت این هفته اعضای شورای شهر تهران به هزینه های فاقد شهرداری پرداخت. دراین جلسه رئیس شورای اسلامی شهر تهران، گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شهرداری فاقد سند نیست بلکه این هزینه ها سند دارد اما این اصطلاح غلط در این مورد به کار برده می شود و در واقع بهتر است به جای آن از اصطلاح انحراف از برنامه یاد کنیم.