به گزارش پارس به نقل از مهر، محمود استادمحمد در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش های بیژن مفید آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ با بازی در نمایش" شهر قصه" به شهرت رسید. وی در سال ۱۳۵۰ به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمایشی" پتوروک" را تشکیل داد و در سال ۱۳۵۱ دوباره به تهران برگشت.

محمود استادمحمد پس از نوشتن نمایشنامه های متعدد، در سال ۱۳۶۴ به کانادا مهاجرت کرد. وی در سال ۱۳۷۷ دوباره به ایران باز گشت و فعالیت هنری خود را از سر گرفت. تولید و اجرای نمایش های" بنگاه تئاترال" ، " تهرن" و" کافه مک ادم" در سال های بازگشت به ایران انجام شد. نمایشنامه" آسیدکاظم" یکی از مطرح ترین نمایشنامه های تئاتر ایران است که توسط استادمحمد نگاشته شد.

این هنرمند شناخته شده و مطرح عرصه تئاتر طی دو سال گذشته به دلیل ابتلا به بیماری سرطان نتوانست به فعالیت خود در عرصه تئاتر ادامه دهد. دست و پنجه نرم کردن استادمحمد با بیماری در ساعات پایانی روز چهارشنبه ۲ مردادماه با بستری شدن او در بخش I. C. U بیمارستان جم بستری شود و در صبح روز پنجشنبه ۳ مردادماه استادمحمد از رنج تحمل بیماری رها شد و در بیمارستان چشم از جهان فروبست.

خبرگزاری مهر فقدان این هنرمند مطرح و صاحب جایگاه را به خانواده آن مرحوم و همچنین هنرمندان تئاتر تسلیت می گوید.