به گزارش پارس به نقل از مهر، کنسرت گروه موسیقی" شاهو" به رهبری حامد صغیری با حضور ۵۰ نوازنده سازهای ایرانی شامگاه گذشته ۱ مردادماه با یک ساعت و ربع تاخیر راس ساعت ۲۳: ۱۵ در مرکز همایش برج میلاد برگزار شد.

یادی از شهنواز تار ایران استاد شهناز

در آغاز اجرا، حامد صغیری آهنگساز و رهبر این گروه موسیقی ضمن خوش آمدگویی به حاضران در سالن برج میلاد از تاخیر ایجاد شده عذرخواهی کرد و گفت: دلیل این تاخیر ترافیک برج میلاد و همزمانی برنامه جشن رمضان در محوطه برج میلاد با کنسرت گروه موسیقی" شاهو" بود.

http://multimedia.mehrnews.com/original/1392/05/02/IMG02023468.jpg

این آهنگساز در ادامه صحبت های خود یادی از بزرگ موسیقی ایران جلیل شهناز نوازنده تار کرد و گفت: بزرگداشت و پاسداشت درگذشتگان موسیقی از سنت های نیکو است و معمول است برای گرامیداشت این بزرگان یک دقیقه سکوت می دهند اما برای هنرمندان موسیقی که عمری خوش نواختند یک دقیقه سکوت جایز نیست به همین دلیل می خواهم که به افتخار شهنواز تار ایران استاد شهناز از جا برخیزید.

سید خلیل عالی نژاد نوازنده حق بزرگی به گردن تنبور ایران دارد

صغیری همچنین در ادامه افزود: همچنین بر خود واجب می دانم یادی هم از سید خلیل عالی نژاد نوازنده بزرگ تبور کنم که حق بزرگی به گردن تنبورنوازی ایران داشته است. در طول سالها فعالیت در عرصه موسیقی همراه با گروه موسیقی" شاهو" در حد توان خود در جهت اعتلای موسیقی ایران تلاش کردیم که حاصل این تلاش اجرای کنسرت گروه بزرگ سازهای ایرانی بوده است.

پس از پایان صحبت های حامد صغیری، کنسرت با تکنوازی کمانچه آغاز شد و با قطعات خروش و خیال خواب دوشین ادامه پیدا کرد. پس از پایان تک نوازی، در بخش ابتدایی کنسرت چهار نوازنده عود، سنتور، نی و تنبک قطعاتی از موسیقی ایرانی را به صورت چهارنوازی اجرا کردند.

http://multimedia.mehrnews.com/original/1392/05/02/IMG02023683.jpg

" هزار بادیه سهل است با وجود تو رفتن" و" قمار عاشقانه" از دیگر قطعات این کنسرت موسیقی بود که گروه سازهای ایرانی" شاهو" اجرا کرد. قطعه" عنقای قاف قربت" قطعه پایانی بود که به یاد مصطفی چمران و دلاوری های این شهید در پاوه اجرا شد.

پس از پایان این قطعه، در پی تشویق های ممتد حاضران در سالن، گروه موسیقی" شاهو" مخاطبان خود را در بامداد روز ۲ مرداد ماه ترک کردند.

در حاشیه

- همزمانی جشن میلاد امام حسن (ع) و جشن رمضان با این کنسرت و شلوغی مسیر از جمله دلایل تاخیر در اجرای کنسرت بود. مردم در حالی در ترافیک ماندند که آتش بازی ویژه میلاد امام حسن (ع) را بر فراز برج میلاد و رقص نور در آسمان تهران نظاره می کردند.

- گرچه تاخیر یک ساعت و ربع آغاز کنسرت گروه موسیقی" شاهو" مخاطبان حاضر در سالن را خسته کرده بود اما اجرای این گروه و به صدا درآوردن سازهای موسیقی ایرانی به نوعی خستگی را از تن حاضران درآورد.

- حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی و وارطان ساهاکیان آهنگساز از جمله مهمانان ویزه این کنسرت بودند.

- یکی از زیبایی های این کنسرت رهبری سازهای موسیقی ایرانی بود که فرصتی شد تا موسیقی ایرانی اجرایی ارکسترال به خود ببیند.

- گروه" شاهو" با لباس های سنتی بر روی صحنه حاضر شدند که این لباس ها با درهم آمیختگی نوای موسیقی ایرانی فضای خوبی در کل اجرا به جریان انداخته بود.

- هنگامی که صغیری نام سید خلیل عالی نژاد را آورد تشویق های پی در پی مخاطبان در سالن پیچید.