به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش فرضیایی، عموپورنگ بچه های ایران در نخستین روز از مرداد ماه در تهران متولد شد.

مادر فرضیایی گیلانی و پدرش آذری است و او تحصیلات خود را در رشته گرافیک ادامه داد و با مدرک کارشناسی از دانشگاه فارغ التحصیل شد.

او در سال ۱۳۷۳ فعالیت هنری خود را با گزارشگری در رادیو آغاز کرد و پس از آن در برنامه عصر جمعه با رادیو، در تیپ های مختلفی ظاهر شد که شاخص ترین آن ها، " گل پسر" و" ننه بلقیس" بود.

داریوش فرضیایی با برنامه" ما و شما" که به کارتونهای درخواستی بچه ها اختصاص داشت، وارد دنیای تصویر و تلویزیون شد و سال ۱۳۷۸ با مجموعه برنامه" تورنگ و پورنگ" بین بچه ها شناخته شد و پس از آن در ماه رمضان سال ۱۳۸۱ با اجرای برنامه ای دیگر برای کودکان و نوجوانان و نام مستعار هنری" عمو پورنگ" بین مخاطبان کودک و بزرگسالان به محبوبیت رسید.

از دیگر فعالیت های این هنرمند کشورمان می توان به" شبکه بی طرف" ، " یکی و تکی" ، " باز باران باطراوت" و… اشاره کرد.

عشق و علاقه وصف ناپذیر داریوش فرضیایی به مادر مهربانش، ستودنی است و او هنرمندی پایبند به اصول اخلاقی و همچنین کانون گرم خانواده است.

فرضیایی با بیش از یازده سال فعالیت در عرصه تصویر به دلیل همذات پنداری عمیق با کودکان و نوجوانان، به عموی واقعی همه بچه های ایران تبدیل شد و با اجراهای دلنشین و صمیمی خود ۹۴ درصد بیننده را به خود اختصاص داد که در این میان حضور بزرگسالان نیز مانند بچه ها به خوبی نمایان است.

همکاری او با مجری خردسالی به نام امیر محمد متقیان نیز در محبوبیت برنامه هایش تاثیر گذار بوده که او با امیرمحمد تاکنون در برنامه هایی چون برنامه ای که صدا و سیما با همکاری اداره راهنمایی و رانندگی (همیار پلیس) تدارک دیده بود و در برنامه های دیگری چون" بوستان دوستان پورنگ" و" هزار و شصت و شونزده" و" کتابخانه عمو پورنگ" که هم اکنون در حال پخش است، همکاری داشته است.

" کتابخانه عمو پورنگ" برنامه ای متفاوت با سایر برنامه های عمو پورنگ است که در این برنامه فرضیایی با قرار گرفتن در فضای فرهنگی کتابخانه و با حضور شخصیت هایی چون" ممنون" و" آقا نگهدار" ، " پهلوان پنبه" و" سلطان" سعی در آموزش مفاهیم مختلفی در حوزه های متنوع نسبت به مخاطبان خردسال و بعضا بزرگسال خود دارد.

ایران و ایرانیان به وجود هنرمندی اخلاق مدار در حیطه فعالیت برای کودکان و نوجوانان کشور برخود می بالد. داریوش فرضیایی (عمو پورنگ بچه های ایران) تولدت مبارک.