به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، آلودگی صوتی یکی از مشکلاتی است که انسان های سراسر دنیا را آزار می دهد و هر کس به نوعی از این آلودگی فراری است. تا به حال راه حل هایی نیز برای نابود کردن این آلودگی ارائه شده است اما هیچ کدام نتیجه قابل قبولی به همراه نداشته اند.

" جیاوی هیونگ" کسی است که ایده ای جالب برای رفع این مشکل ارائه کرده است و آن هم تبدیل سروصدای آزار دهنده شهری به موسیقی های دلنشین است. این کار باعث می شود تا دیگر صدای شهر اذیت کننده نبوده و به جای آن ارامشی خاص در شما ایجاد کند.

در طرح او که" Music Yue" نامگذاری شده است یک دستگاه مبدل خیلی کوچک توانایی آن را دارد که صدای شهر را تبدیل به موسیقی های مختلف کند. این دستگاه که در ظاهر شبیه به یک چنگال است قادر خواهد بود تا امواج صدا را با تغییراتی خاص تبدیل به امواج موسیقی کند.

این دستگاه می تواند در هر خانه ای استفاده شود و تنها کافی است آن را کنار خود قرار دهید تا به جای صداهای آزار دهنده درون خانه یا خارج آن تنها صداهای ارامش بخش به گوش شما برسد. این دستگاه همچنین قابلیت برنامه ریزی دارد که از طریق کنترل آن انجام میشود.

به همراه دستگاه یک کنترل هم ارائه می شود که با استفاده از این کنترل شما می توانید صداهای مورد نظر و موسیقی هایی که در ذهن دارید را از این دستگاه بخواهید. این وسیله تا به حال در جشنواره های محیط زیست و آلودگی جوایز بسیاری را برنده شده است.