به گزارش پارس به نقل از ایرنا، پنج فیلم سینمایی « استرداد» ، « سر به مهر» ، « جیب بر خیابان جنوبی» ، « تنهای تنهای تنها» و « ابرهای ارغوانی» از زمان اکران تا امروز فروش یک میلیارد و پنج میلیون تومانی را تجربه کردند.

مساله اقتصاد سینما و بازگشت سرمایه تهیه کنندگان و سرمایه گذاران آثار سینمایی از جمله مواردی است که در دو، سه سال اخیر به مهمترین چالش در مسیر تولید آثار کیفی سینمای ایران بدل شده است.

پیش از این، بیشتر سرمایه صرف شده برای تولید آثار در گیشه ها بازگردانده می شد؛ اما با افزایش هزینه های تولید فیلم، دور شدن تعدادی از هنرمندان فعال در این عرصه و افت کیفی آثار تولید شده در چند سال اخیر، مخاطبان پر و پا قرص هنر هفتم، آرام آرام از سالن های سینمایی فاصله گرفتند و همین دوری باعث شد تا نبض اقتصاد سینما، روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر بگذارد.

با آغاز سال جدید و تغییرات به وجود آمده در بدنه مدیریت سینما بویژه دردولت جدید، بار دیگر بارقه هایی از امید را در بین مخاطبان این گونه هنری ایجاد کرد که ماحصل آن بهبود نسبی شرایط فروش آثار سینمایی بود.

هر چند تا رسیدن به نقطه مقبول در موازنه هزینه سرمایه گذاری شده برای تولید فیلم و عایدی حاصل از فروش این اثار بر پرده نقره ای و ورودشان به شبکه نمایش خانگی هنوز نیازمند صبر و شکیبایی بیشتری هستیم تا حداقل تفکرات جدید در بدنه مدیریت سینما در شکل تولیدات کیفی، جذب مخاطبان و بازگشت سینماگران دور افتاده از این حوزه بار دیگر به اشتی مخاطبان با سینمای کشور منتج شود.

« استرداد» در ۳۶ سالن سینمایی به ۶۰۰ میلیون تومان نزدیک شد

سعید خانی یکی از مدیران پخش دفتر سینمایی « نسیم صبا» که کار توزیع فیلم « استرداد» به کارگردانی علی غفاری را بر عهده دارد در گفت و گو با ایرنا با بیان آنکه این فیلم در تهران ۱۴ و در شهرستان ها ۲۲ سالن را در اختیار دارد و تا تاریخ ۳۰ آذرماه نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان در کل کشور فروش داشته است، افزود: بیش از ۴۰۰ میلیون تومان آن مربوط به تهران و مابقی سهم شهرستان ها بوده است.

تجربه فروش ۷۵ میلیون تومانی « ابرهای ارغوانی» در ۲۰ سالن سینمایی

حبیب اسماعیلی مسوول پخش فیلم « ابرهای ارغوانی» به کارگردانی سیامک شایقی درباره فروش این اثر سینمایی به ایرنا گفت: این فیلم با در اختیار داشتن ۱۴ سالن در تهران و شش سالن در شهرستان ها، ۷۵ میلیون تومان فروش داشته که از این رقم بیش از ۵۰ میلیون آن در تهران و مابقی در شهرستان ها ثبت شده است.

فروش ۱۴۰ میلیونی « سر به مهر» و ۱۰۵ میلیونی « تنهای تنهای تنها»

غلامرضا فرجی مدیر دفتر پخش حوزه هنری در گفت و گو با ایرنا با مثبت ارزیابی کردن میزان استقبال عموم مردم از فیلم « سر به مهر» به عنوان نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی هادی مقدم دوست و مضمون این فیلم که نگاهی متفاوت در گونه فیلم های معناگرا و مذهبی است از فروش ۱۴۰ میلیون تومانی این اثر در سینماهای کشور خبر داد.

وی همچنین درباره فروش فیلم « تنهای تنهای تنها» به کارگردانی احسان عبدی پور به عنوان اثر تجربی و تحسین شده جشنواره فجر سال قبل گفت: این فیلم نیز خوشبختانه با اقبال خوب مردم فروشی ۱۰۵ میلیون تومانی راپشت سر گذاشته است و امیدواریم هر دو این آثار سینمایی در ادامه نیز با اقبال مخاطبان در گیشه همراه باشند.

۱۳۰ میلیون تومان فروش « جیب بر خیابان جنوبی»

علی سرتیپی مدیر موسسه فیلمیران مسوول پخش فیلم « جیب بر خیابان جنوبی» به کارگردانی سیاوش اسعدی در گفت و گو با ایرنا در باره فروش این اثر بیان کرد: این اثر سینمایی با وجود آنکه تازه ۱۰ روز نخست اکران خود را پشت سر گذاشته است در ۲۱ سالن سینمای تهران بیش از ۱۰۰ میلوین و طی پنج روز گذشته که اکران آن در شهرستان ها نیز اغاز شده است به فروش ۲۰ میلیون تومانی دست پیدا کرده است.

همچنین فیلم « خسته نباشید» به کارگردانی مشترک محسن قرایی و افشین هاشمی که به شکل محدود تنها در سینما آزادی اکران شده است طی دو روز از اکران خود به فروشی بیش از ۱۱ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

این پنج فیلم سینمایی فیلم در مجموع از زمان اکران تا امروز یک میلیارد و پنج میلیون تومان فروش داشته اند.