چطور می‌توان به موفقیّت دست پیدا کرد؟ با نگرش مثبت؟ البته نگرش مثبت برای موفقیّت مهم است، اما این همه‌ی ماجرا نیست. قانون جذب؟ راز؟ این ایده‌ها می‌توانند همچون انگیزه‌‌‌هایی ما را به عمل وادارند، امّا در غیاب خودِ عمل، کار چندانی از عهده‌ی آنها برنمی‌آید. در ادامه در سایت پارس نیوز قصد صحبت درباره روش های موفقیت به شما را خواهیم داشت.

موفقیت

موفقیت

موفقیّت تعریف روشنی دارد، نیازمندِ عمل است و هر عملی نیز مهارت‌های ویژه‌ای را می‌طلبد. بعضی از این مهارت‌ها را در مدرسه می‌آموزیم (آموزش‌هایی که نه زمان لازم به آنها اختصاص داده می‌شود و نه به قدر کافی مؤثر هستند)، باقیِ مهارت‌ها را وقتی که شاغل هستیم، یاد می‌گیریم و بعضی دیگر را هم در تجربه‌ی کلیِ زندگی‌مان، کسب می‌کنیم.

در ادامه، فهرستی از مهارت‌های عمومی ارائه شده است که به هر کسی کمک می‌کند تا عملا در هر حوزه‌ای، از اداره‌ی یک شرکت گرفته تا مدیریت آموزشگاه باغبانی و گل‌آرایی موفق باشد و پیشرفت کند. البته مهارت‌هایی هم وجود دارند که مختص حوزه‌ی کاری خودشان هستند، اما هدف ما معرفی مهارت‌هایی است که برای همه‌ی رشته‌ها و حوزه‌ها کاربرد داشته باشند و هر کسی در هر جایگاهی می‌تواند آنها را بیاموزد.

1.سخنرانی

داشتن فن بیان و جلوی حضار (چه یک نفر چه هزاران نفر) متقاعدکننده و محکم سخنرانی کردن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که افراد می‌توانند در آن تسلّط پیدا کنند. افرادی سخنرانان خوبی می‌شوند که خونسرد هستند، اعتمادبه‌نفس دارند و برای مخاطبان جذاب هستند. بیانِ نافذ و گیرا به معنی این است که شما می‌توانید هر مطلبی، از محصولات گرفته تا ایده‌ها، ایده‌ئولوژی‌ها و دیدگاه‌ها را بفروشید و عرضه کنید. سخنران خوب بودن، مهارتی است که بخت شما را برای ترقیِ شغلی، جذب مشتریان مهم‌تر و تأمین مالیِ کسب‌و‌کارتان بیش‌تر خواهد کرد.

2.نگارش

اغلب، همان مزایای بیانِ خوب را می‌توان در توانایی نگارش مؤثر نیز دید. نویسندگان با استعداد، در معرفی و فروش محصولات، ایده‌ها و حتی خودشان موفق‌تر از نویسنده‌های بد هستند. تنها با تسلّط بر دستور زبان، نمی‌توان نویسنده‌ی خوبی شد، بلکه سازماندهی ایده‌ها و تبدیل آنها به جملات منسجم و تأثیرگذار نیز از مهم‌ترین شاخصه‌های نگارش حرفه‌ای است.

در تمام مبادلات روزمره، از دعوی‌های قضائی و دستورجلسات گرفته تا هزاران نوع نوشتار دیگر، با حجم عظیمی از متون، مواجه هستیم، معلوم است که تمام این متن‌‌ها نیازمند نویسنده هستند. به همین خاطر، افرادی که قلم خوبی در نگارش پیدا می‌کنند، می‌توانند انتظار داشته باشند که درهای همه‌ی فرصت‌ها را در هر حوزه‌ای به روی خود گشوده ببینند.

3.خود مدیریتی

اگر موفقیّت به اقدام مؤثر متکی است، اقدام مؤثر نیز به تواناییِ تمرکز حواس بر موضوع موردنظر، در زمانِ لازم وابسته است. پس، به منظور حرکت در مسیر ترقّی لازم است که عادت‌های مفید و مؤثّر داشته باشید و در مهارت‌هایی مانند سازماندهی و نظم نیز سرآمد باشید، که مجموعه‌ی اینها را خود مدیریتی یا خود-کنترلی می‌نامند.

4.مهارت های سازمانی

مهارت‌های سازمانی یکی از مهارت های بسیار مهم برای افراد موفق است – این مهارت به آن ها کمک می کند که مسئولیت ها را کنترل کنند و حس اعتماد را در دیگران ایجاد کنند.

این موضوع فقط به حضور به موقع در جلسات و رویدادها محدود نمی‌شود؛ مهارت های سازمانی به آن ها کمک می‌کند که کارها را اولویت بندی کنند و برای هر مشکل احتمالی راه حل موثری پیدا کنند .

بدون این مهارت های مدیریتی و سازمانی موفقیت و پیشتاز بودن غیر ممکن است.

5.مهارت های مذاکره

انسان های موفق در واقع مذاکره کنندگان خوبی هستند. چون علاوه بر اینکه اعتماد به نفس بالایی دارند می توانند افراد را متقاعد کنند. این مهارت هم در کار و هم در زندگی شخصی برای آن ها مفید است، و زندگی روزانه آن ها را شیرین تر و مفید تر خواهد کرد.

مهارت های قوی مذاکره در کار به معنی ارتقای شغلی، افزایش حقوق و مشتریان بیشتر خواهد بود.

6.مهارت های ارتباطی قوی

اهمیتی ندارد که شغل شما چیست یا در چه موقعیتی قرار دارید، ارتباط بر قرار کردن یک بخش اساسی از موفقیت است. از به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مشتریان تا همکاری با همکاران، افراد موفق در ارتباطات روزانه شان تاثیر گذار هستند.

اگرشما در تلاش برای برقراری ارتباط هستید، به همه راه های مختلفی که می توانید این کار را انجام دهید فکر کنید. رو در رو، ایمیلی، اسکایپ و تلفنی…

تلاش کنید روشی پیدا کنید که به شما کمک می کند که در ارتباطاتتان تاثیرگذارتر باشید.

7.ایجاد ارتباط با دیگران

ایجاد ارتباط نه تنها در کاریابی یا جذب مشتریان مفید است، بلکه در دوره‌ای که ایده‌ها و ابتکارات هستند حکومت می‌کنند، ایجاد ارتباط با دیگران کانالی را ایجاد می‌کند تا ایده‌ها ردو‌بدل شوند و ایده‌های نو، خلق شوند. شبکه‌ی بزرگی که کاملا توسعه یافته باشد، تنها فرد را به تعدادی از مخاطبان جدید ارتباط نمی‌دهد، بلکه فرد را با مجموعه‌ای از روابط، پیوند می‌دهد که خیلی بیش‌تر از تک‌تکِ افراد گروه ارزش دارند. این روابط و تعاملاتی که همراه خود دارند، به نوآوری و خلاقیت کمک می‌کنند و تحقّق ایده‌های نو را تسهیل می‌کند.

موفقیت

8.داشتن ذهنیت مثبت 

حتما متوجه شده‌اید که افراد منفی باف به هیچ جا نمی رسند! برای آنکه موفق شوید باید مثبت نگر باشید. اگر روز بدی داشتید، اجازه ندهید که روی موفقیت حرفه‌ای شما تاثیر بگذارد و حتماً تاب آوری را تمرین کنید.

باید پوست کلفت باشید و از آن بگذرید و با دید مثبت به مسیر ادامه دهید. نباید در دام منفی بافی بیافتید و فکر کنید که موفقیت برای دیگران است. نگذارید نظرات و رفتار منفی دیگران شما را از مسیر موفقیت دور کند.!

9.درس گرفتن از اشتباهات 

هیچ کس کامل نیست و شما ناگزیر از اشتباه در برخی شرایط حرفه‎ای خود هستید. از شکست نترسید، زمانی که می‌خواهید حرفه‌ای شوید و رشد کنید، اشتباه بخشی از روند کار شما می‌شود، پس از خود بپرسید شکست چگونه باعث موفقیت می‌شود؟

بنابراین وقتی در کاری اشتباه کردید، احساس نکنید که تلاشتان بی فایده است. درعوض، درس بگیرید و از آن به عنوان فرصتی برای بهتر شدن در موقعیت‌های بعدی استفاده کنید.

10.تفکر انتقادی

ما روزانه، در مقایسه با اجدادمان در معرض صدها (اگر نگوییم هزاران) برابر اطلاعات بیش‌تری قرار داریم. بنابراین، داشتن توانایی ارزیابی این اطلاعات و جداسازی اطلاعات ارزشمند از بی‌ارزش‌ها و همچنین تحلیل، ارتباط‌یابی، درک معنای آنها و ارتباط دادن آنها با موضوعات دیگر، اهمیتی حیاتی دارد.

هرچند که متأسفانه قدر و منزلت این توانایی به‌خوبی درک نشده است. امروزه تفکّر انتقادی، مهارتی است که شما را به سرعت، از توده‌ی مردم متمایز می‌کند.

11.مهارت های هوش هیجانی

بخش مهمی از هوش هیجانی این است که افراد موفق تا چه حد دیگران را درک می کنند و چگونه با آن‌ها همدردی می کنند. این مهارت مخصوصا زمانی اهمیت پیدا میکند که به عنوان عضوی از یک تیم کار می کنند یا بخشی از کار آن‌ها را شبکه سازی تشکیل می‌دهد.

هوش هیجانی به افراد موفق کمک میکند که در ارتباط با مشتریان در معاملات موفق باشد و با همکاران به خوبی کنار بیاید.

یکی از راه های بهتر کردن هوش هیجانی این است که خودتان را جای طرف مقابل بگذارید.

12.مهارت های تمرکز

توانایی تمرکز کردن به افراد موفق این اجازه را می دهد که در رسیدن به هدف های بلند مدتشان کارآمدتر باشند. به آن ها کمک می کند، زمانی که برای رسیدن به هدفی در آینده کار می کنند در مسیر باقی بمانند و سایر کارهای روزانه آنها را از هدف مسیر اصلیشان خارج نکند.

13.مهارت های کارتیمی

مهارت های کار تیمی در اکثر کارها مفید است و برای زندگی روزانه ضروری است. از کار بر روی یک پروژه با رئیس و همکاران تا زندگی با همسر ، مهارت های کارتیمی به افراد موفق کمک می کند که مجموعا بهتر عمل کنند.

اگر یکی از اعضای تیم  در مهارت های تیمی ضعیف باشد می تواند سرعت کل پروژه را کم کند.

برای یادگیری مهارت‌های تیمی، ویدیوی مبانی کار تیمی رو مشاهه کنید.

14.مهارت برقرار کردن تعادل

داشتن تعادل در زندگی به افراد موفق کمک می کند که چشم انداز و منطق سالم داشته باشند. توانایی به پایان رساندن کارها به صورت کارآمد نه تنها استرس را کاهش می دهد بلکه احتمال موفق شدن را خیلی بیشتر می‌کند.

بر قراری تعادل به آن ها کمک می کند که بدانند چه چیزی آن ها را خوشحال می کند، چه در زندگی شخصی چه در کار، به‌علاوه آنها کمک میکند که در همه ی جنبه های زندگی موفق شوند.

15.اعتماد به نفس

حتی زمانی که افراد موفق احساس اعتماد به نفس نمی کنند؛ در حال توسعه و بهبود مهارت های اعتماد به نفس خود هستند. بهبود زبان بدن و مهارت های اجتماعی به آن ها کمک می کند که احترام دیگران را جلب کنند، ارزش کلماتشان را بیشتر و حرف‌هایشان را تاثیرگذارتر کنند.

 16.عقل سالم در بدن سالم

موفقیت از درون شروع می‌شود. بنابراین برای داشتن ذهن سالم و فعال، باید بدن سالم و فعال داشته باشید. برای موفقیت حرفه‌ای، باید مراقب سلامتی خود باشید و به آنچه که می‌خورید توجه داشته باشید!

اگرچه خوب است که گاه به گاه به خود استراحت دهید و هرچه که از خوردنش لذت می‌برید، میل کنید؛ اما باید همیشه سبک زندگی سالم را دنبال کنید تا انرژی لازم برای کار با حداکثر ظرفیت خود را داشته باشید.

17.حفظ حریم خصوصی و اجتماعی 

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهید به موفقیت حرفه‌ای برسید تا آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، سخت در اشتباه هستید.!

شما باید بر روی ایجاد روابط اجتماعی قوی تمرکز کنید؛ نه یک سری روابط ساده که فقط هدفش انتشار تصویر در شبکه اجتماعی است. البته نمی‌توان منکر مفید بودن ارتباط اجتماعی بود، اما نباید غافل از برقراری روابطی عمیق و کلیدی باشیم و تمام فکرمان درگیر انتشار تصویر در شبکه‌های اجتماعی باشد.

موفقیت

18.مداومت در یادگیری 

با چنین دنیای پرشتابی، ادامه رشد و توسعه با روندهای جدید و نوظهور ضروری است. حتی اگر مدیرعامل یک شرکت باشید، هرگز نباید یادگیری و کسب اطلاعات جدید را متوقف کنید.

به عنوان مثال "ایلان ماسک" می‌گوید که بخش بزرگی از روز خودش را به خواندن و پیشرفت اختصاص می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که او یک قدم از بقیه جلوتر است. در واقع با این کار از موفقیت حرفه‌ای خود اطمینان حاصل می‌کند.

19.جشن موفقیت‌ها

آیا موفق شدید که رکورد فروش ماه گذشته را بزنید؟ هر چقدر هم که این رقم کوچک باشد، سزاوار جشن گرفتن است.! ما غالباً در دام مقایسه خود با دیگران گیر می‌کنیم و خود را متقاعد می‌کنیم که آنچه به دست آورده‌ایم به اندازه کافی خوب نیست و باید کار خود را بهتر انجام دهیم، اما بهتر است هرزگاهی به عقب بگردیم و به سر پشت خودمان نگاهی بیاندازیم و برای هر میزان پیشرفت، جشن بگیریم.

20.هیچ چیز رایگان بدست نمی‌آید!

به طور کلی، هیچ چیزی در یک بشقاب نقره به شما تحویل داده نمی‌شود. برای موفقیت حرفه‌ای باید تلاش خود را بیشتر کنید. برای مثال اگر در جستجوی شغل هستید، نباید انتظار داشته باشید که موقعیت شغلی مناسب را جلو شما بگذارند.

بلکه باید تلاش کنید تا در شرکت هایی که مورد قبولتان است به جستجوی موقعیت شغلی بپردازید. باید برای رسیدن به هدف خود وقت صرف کنید تا از این طریق شانس گرفتن آن موقعیت شغلی را داشته باشید.

21.پل‌های پشت سر خود را خراب نکنید

زمانی که از شغلی که از آن متنفر هستید بیرون می‌آیید، شاید دلتان بخواهد در آخرین روز کاری خود به رئیستان بگویید که چه فکری درموردش می‌کنید، اما ممکن است روزی گذر شما دوباره به او بیافتد! هرگونه نارضایتی و مشکل با مدیران را دفن کنید و با همه همکاران خود با مهربانی رفتار کنید!

22.مدیریت دیگران

با افزایش رقابت در فضای بازار کار امروزی، هر روزه نیروی کار با استعدادهای مختلف وارد محیط کار می‌شوند. صرف‌نظر از اینکه مدیرعامل یک شرکت، مدیر منابع انسانی آن یا سرپرست بخشی از سازمان هستید، توانایی شما در مدیریت افراد و واگذاری وظایف، پویایی شرکتتان را تعیین می‌کند.

برای رسیدن به این هدف، باید ترکیبی متعادل از مهارت‌های دیگر را نیز داشته باشید. این مهارت‌ها دربرگیرنده هوش هیجانی، هوش اجتماعی، همدلی، رهبری و مذاکره برای به‌دست‌آوردن بهترین نتایج از تیمتان هستند.

به‌مرور زمان و در دهه‌های آینده، این ویژگی به‌طور فزاینده‌ای مهم‌تر تلقی خواهد شد تا از این طریق بتوان مشتریان شرکت خود را افزایش داد و آنها را حفظ کرد.

23.خلاقیت

به‌طور قطع، می‌توان گفت که جهان با وجود خلاقیت انسان‌ها تکامل پیدا می‌کند؛ علاوه بر این، روبات‌ها نیز بر اساس ایده‌ای در ذهن انسان‌ها اختراع شده‌اند. جوزف پیستروی (Joseph Pistrui) در مقاله‌ای در مجله Harvard Business Review می‌گوید:

«جایگزین‌کردن انسان با روبات و هوش مصنوعی در مشاغلی که نیاز به تخیل، خلاقیت و تحلیل خلاق دارند، بسیار سخت‌تر است.»

در واقع، هنگامی که بحث جایگاه‌های شغلی شهودی و هنری به میان می‌آید، ماشین‌آلات و سیستم‌های هوش مصنوعی، به‌اندازه کافی نمی‌توانند خلاقیت موردنیاز برای انجام کار را ارائه دهند؛ بنابراین، بهبود مهارتی همچون خلاقیت برای رقابت با تکنولوژی‌ها، محصولات و خدمات جدیدی که اجرای ایده‌های حرفه‌ای کارکنان در صنایع مختلف را بر عهده خواهند داشت، ضروری به‌ نظر می‌رسد.

موفقیت

24.تحلیل سیستم‌های تکنولوژیک

به‌طور کلی، تحلیل سیستم‌ها دربرگیرنده عیب‌یابی، طراحی مجدد و تحلیل سیستم‌های موجود است. تحلیل سیستم نیز یکی دیگر از مهارت‌های مهمی است که کارکنان شرکت‌های آینده به‌واسطه آن می‌توانند سطح عملکرد سازمانشان را بهبود دهند و آن را حفظ کنند.

به‌مرور زمان و با افزایش وابستگی کسب‌وکارهای مختلف به ماشین‌آلات، ابزارهای هوش مصنوعی و خودکارسازی کارها، نیاز شرکت‌ها به متخصصانی با مهارت و دانش فنی مربوطه بیشتر می‌شود. در واقع، نیاز شرکت‌ها برای استخدام افرادی که می‌توانند از این سیستم‌ها پشتیبانی کنند و اشکالات عملیاتی آنها را برطرف کنند، افزایش خواهد یافت.

25.مهارت ارائه خدمات

سرویس‌گرا‌بودن یک فرد، بدین معنا است که او می‌تواند نیازها و انتظارات افراد را پیش‌بینی و آنها را برآورده کند. این مهارت، به‌طور خاص در مشاغلی مفیدتر است که شامل ارائه خدمات مختلف به مشتریان هستند؛ با وجود این، مهارت حرفه‌ای ارائه خدمات، قابلیت استفاده در صنایع مختلف را دارد؛ زیرا به کارکنان امکان پیش‌بینی نیازهای آینده شغل مربوطه، مشتریان یا تیم موردنظر را می‌دهد.

به‌عبارت دیگر، شما با داشتن این مهارت می‌توانید مشکلات بالقوه شرکتتان را برطرف کنید و راه‌حل‌هایی را برای آنها ارائه دهید؛ در این صورت، شرکتتان از سایر رقبا پیشی می‌گیرد؛ همچنین خودتان نیز به‌عنوان کارمند این شرکت چندین قدم جلوتر از سایر کارکنان قرار می‌گیرید؛ بنابراین مهارت پیش‌بینی نیازهای بالقوه در دنیای اقتصادی و رقابتی آینده، یک ضرورت محسوب می‌شود.

26.کارآفرینی

فکرکردن از جنبه‌های مختلف به مسائل و دستیابی به مفاهیم و طرح‌های نو، یکی دیگر از مهارت‌هایی است که در دهه آینده، جایگاه شغلی کارکنان را در محیط کارشان تضمین می‌کند.

در واقع، کارکنان در آینده با واگذاری کارهای بسیاری به ماشین‌های هوش مصنوعی، از انجام یک سری وظایف روتین، دستی و تکراری رها خواهند شد. در این شرایط، نقش‌های فعال‌تری را بر عهده خواهند گرفت و می‌توانند رویای کارآفرینی خود را دنبال خواهند کرد.

برای این منظور، شما نیز به‌عنوان کارکنان مشاغل آینده، باید توانایی فکرکردن مستقل از دیگران، اجرای پروژه خود، سازمان یا بخشی از آن را داشته باشید؛ بنابراین، اگر می‌خواهید در مسیر شغلی خود پیشرفت کنید، به یک جنبه از مسائل مختلف فکر نکنید،‌ بلکه با جست‌وجوی راه‌های مختلف، توانایی ذهن خود را گسترش دهید.

27.هوش اجتماعی

هوش اجتماعی، به توانایی افراد برای برقراری ارتباط با دیگران اشاره دارد. این مهارت، علاوه بر برقراری ارتباطات پایه، این امکان را به شما می‌دهد تا از طریق همدلی، روابط عمیق‌تر و پرمعناتری را با دیگران برقرار کنید و به‌راحتی در محیط‌های اجتماعی شناخته شوید.

در واقع، ممکن است کارکنان در محیط‌های کاری آینده، برای انجام وظایفی مبتنی بر منطق و تکرار، به ابزارهای تکنولوژی وابسته باشند؛ اما در مواردی که به تعامل با دیگران، درک و همکاری نیاز است، انسان‌ها عملکرد درست و بی‌نقصی خواهند داشت؛ بنابراین، هوش اجتماعی به‌عنوان مهارتی است که به شما این امکان را می‌دهد تا در محیط کاری آینده پیشرفت کنید.

28.سواد رسانه‌ای جدید

کلمه «سواد» اغلب، به‌معنای توانایی خواندن و نوشتن افراد استفاده می‌شود؛ با این حال، سواد رسانه‌ای جدید به توانایی کارکنان مشاغل برای کار با پلتفرم‌های مختلف دنیای دیجیتال اشاره دارد.

کار با پلتفرم‌های دیجیتال نیز به‌معنای توانایی دستیابی به رسانه‌های دیجیتالی، تحلیل، ارزیابی یا ایجاد رسانه‌های جدید است. بدون شک، این توانایی برای نیروی کار قرن بیست‌ویکم، یکی از مهارت‌های مهم محسوب می‌شود؛ چراکه به‌مرور زمان، جهان به‌سمت دیجیتالی‌کردن پروسه‌های مختلف و برقراری ارتباطات از طریق رسانه‌های جدید پیش می‌رود.

29.تصمیم‌گیری

مروزه، تمام استراتژی‌های کسب‌وکارها، مبتنی بر آنالیز داده هستند؛ به همین دلیل، توانایی مطالعه کردن و تحلیل داده‌های مذکور و سپس تصمیم گیری بر اساس آنها، طی سال‌های آینده یکی دیگر از مهارت‌های موردنیاز کارکنان خواهد بود.

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، ماشین‌های هوش مصنوعی، روبات‌ها و سیستم‌های خودکار، مبتنی بر منطق عمل می‌کنند و کار خود را به‌صورت متوالی تکرار می‌کنند؛ اما این وظیفه انسان‌ها است که تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند و به این طریق، وجه تمایزی برای شرکتشان در میان دیگر سازمان‌ها بیافرینند.

علاوه بر این، ابزارهای مختلفی برای بهبود مهارت تصمیم‌گیری در افراد وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید مهارت تصمیم‌گیری درست را در خودتان تقویت کنید.

 30.مدیریت پول (Money Management)

توانایی مدیریت پول یکی از مهم ترین مهارت ها برای کارآفرینی و یک مهارت لازم برای موفقیت کارآفرینان است. همه کسب و کارها برای کسب درآمد به وجود می آیند، از همین رو کارآفرینان باید بدانند که چگونه امور مالی خود را به طور موثر مدیریت کنند.

آنها باید جریان نقدینگی را درک کنند و متوجه باشند که چقدر پول چند وقت یکبار وارد شرکت می شود، چقدر از آن پول در دسترس است و چگونه استفاده و چقدر از آن هزینه می شود. کارآفرینان علاوه بر توانایی کسب درآمد، باید بدانند که چگونه پول خود را پس انداز کرده و آن را در کسب و کار خود سرمایه گذاری کنند.

آنها همچنین باید بتوانند نشت پول را شناسایی کنند و در صورت لزوم هزینه ها را کاهش دهند تا بتوانند وجوه را به بخش هایی که بیشتر به آن نیاز دارند و در ایجاد درآمد به نوعی موثر تر هستند، هدایت کنند.

این مهارت با عنوان سواد مالی نیز معرفی شده است. از همین رو برای موفقیت در هر کسب و کار، کارآفرینان باید سواد مالی خود را بهبود بخشند و بیاموزند که چگونه جریان پولی کسب و کار خود را به شکلی هوشمندانه ای انتخاب کنند. سواد مالی مهارتی است که کارآفرینان می توانند به طور مستقل با گذراندن دوره های آنلاین و تحقیق در مورد موضوعات مختلف آن را توسعه دهند.

31.مدیریت استرس 

یکی از روش های مهم رسیدن به موفقیت کنترل استرس می باشد.

کارآفرینان باید یاد بگیرند که چگونه استرس را مدیریت کنند زیرا به طور مداوم خود را در موقعیت های سخت روحی و جسمی خواهند یافت. کار سخت و شب‌های بی‌خوابی یک امر معمول برای اغلب کارآفرینان است، مخصوصاً در مراحل ابتدایی ایجاد هر تجارت.

در حالی که رئیس خود بودن امری رویایی و بسیار مفید است، اما چالش های خود را نیز به همراه دارد. شما باید زمان و انرژی خود را مدیریت کنید، هیچکس به شما نمی گوید چه زمانی کار را شروع یا تمام کنید.

یک درس کلیدی برای کارآفرینان این است که شما نمی توانید از یک فنجان خالی چیزی بریزید. شما باید درک کنید که بدن شما چگونه استرس را کنترل می کند. همچنین باید یک روال سالم برای زندگی خود ایجاد کنید. به عنوان یک کارآفرین، باید یاد بگیرید که چگونه فرصت استراحت پیدا کنید.

در واقع استراحت خود یک تکنیک مدیریت استرس است که در نهایت بهره وری شما را بهبود می بخشد. به طور واقع بینانه، شب‌هایی وجود خواهند داشت که تا دیروقت بیدار می‌مانید، اما باید سعی کنید تا حد امکان خواب خوبی داشته باشید، خوب غذا بخورید و به طور منظم ورزش کنید.

پرورش این عادات به شما کمک می کند تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید تا به کاری که انجام می دهید عشق بورزید.

موفقیت

سخن پایانی

بهبود مهارت های خود به عنوان یک کارآفرین یک فرآیند یک شبه نیست، با این حال، اگر برای رسیدن به هر یک از ویژگی ها و مهارت لازم برای موفقیت کارآفرینان در کارآفرینی که در بالا ذکر شد تلاش کنید، پیشرفت شما در رشد کسب و کار شما آشکار خواهد شد.

فراموش نکنید که کسب‌وکارهای موفق در واقع بازتابی از کارآفرینان موفق پشت سرشان و تعهد آنها به خودسازی مداوم است. این مهارت‌ها کارآفرینان جدید را قادر می‌سازد تا کسب‌وکاری را راه‌اندازی کرده و اداره کنند، اما به کارآفرینان با تجربه نیز کمک می‌کند تا بازیگران قدرتمندی در بازی باقی بمانند.