به گزارش پارس، شب گذشته در اقدامی عجیب خانه سینما پلمب شد. این اقدام توسط وزارت ارشاد انجام شد و گفته می شود تایید قانونی ندارد. دوشنبه شب که این خبر رسانه ای شد اهالی مطبوعات و سینماگران با ارسال پیامک از یکدیگر خواستند که صبح سه شنبه برای اعتراض به این اقدام روبروی خانه سینما تحصن کنند.

همین اتفاق هم افتاد و صبح سه شنبه درحالی که تعداد کثیری از سینماگران به خیابان بهار و کوچه سمنان آمده بودند اعضای هیئت مدیره « خانه سینما ۲» که قرار است به جای خانه سینمای اصلی راه اندازی شود وقتی نتوانستند وارد خانه سینما شوند.

دقایقی پس از این تجمع نیروی انتظامی ۴۸ ساعت بازگشایی « خانه سینما ۲» را به تعویق انداخت و از طرفین خواست که با یکدیگر مصالحه کنند. قرار بر این شد که گفتگویی مابین هیئت مدیره خانه سینما و هیئت مدیره « خانه سینما ۲» با حضور جواد شمقدری انجام شود. اما شمقدری در گفتگویی با « ایسنا» شمشیر را برای سینماگران از رو بست.

رویا تیموریان: پنجشنبه دوباره جمع می شویم

او گفت: « طبق قوانین جاری ساختمان خانه سینما در اختیار وزارت ارشاد است و در پی تقاضای هیئت مدیره جدید، آقای وزیر دستور دادند ساختمان در اختیار آنها قرار گیرد. صورتجلسه انجام شد و قرار شد نقل و انتقال انجام شود اما بعد که قرار شد دوستان تجمع کنند با هماهنگی نیروی انتظامی قرار شد ۴۸ ساعت بعد در آنجا مستقر شوند و طی این مدت هم اکر هیئت مدیره قبلی صحبتی دارند با هیئت مدیره جدید به تفاهم برسند و ما هم به آنها کمک خواهیم کرد. »

شمقدری به مفاد تفاهمنامه جلسه مشترک با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: « دوستان آن نامه ۸ بندی را نپذیرفتند، عمل نکردند و در نتیجه مسیر عوض شد اما باز حاضریم در این ۴۸ ساعت اگر تفاهم کردند ما هم کمک کنیم و امیدواریم این دوستان که بارها زیر حرفشان زدند، ظرف ۴۸ ساعت به تفاهم برسند تا مشکل حل شود. »

تیموریان: چطور یک بخش فرهنگی می تواند اینقدر ضد فرهنگ عمل کند؟ !

رویا تیموریان یکی از کسانی بود که در میان سینماگران در تحصن حضور داشت. او در گفتگو با « تماشا» درباره اتفاقاتی که روز گذشته افتاد می گوید: « گفتنی همین است به خانه مان پلمب زدند و قفلش را عوض کردند، این کار غیرقانونی است. ما صبح رفتیم آنجا دوستان « خانه سینما ۲» که به نظر ما خانه سینمای موهومی است آنجا بودند که تعدادشان هم انگشت شمار است. ما آنجا ایستاده بودیم که نگذاریم این اتفاق بیفتد و قرار شد که نشستی بین سینماگران و معاونت بگذاریم که بعید می دانم آن نشست به نتیجه برسد. گویا ایشان نشستی هم با برخی خبرنگاران ساعت ۲ امروز گذاشته است اما ما همچنان نشست مجمع عمومی مان در تاریخ ۶ مرداد پابرجاست. ضمن اینکه پنجشنبه ساعت ۸ صبح هم دوباره تحصن می کنیم. »

از تیموریان می پرسیم که در حال حاضر چه کسی می تواند به درخواست شما رسیدگی کند که او می گوید: « بیانیه ای قرار است منتشر کنیم که آن بیانیه را به نهادهای بالاتر می دهیم که به فریاد ما سینمایی ها برسند. می خواهیم آن بیانیه را به دفتر ریاست جمهوری و نهادهای پرقدرت بدهیم اما در کل تعجب من از این است که چطور یک بخش فرهنگی می تواند اینقدر ضد فرهنگ عمل کند؟ ! »