به گزارش پارس به نقل از مشرق، حاج عیسی جعفری خادم امام خمینی (ره) در گفتکو با فارس از زوایای زندگی امام سخن گفت. مشروح این گفت و گو را با هم می خوانیم.

از اظهار نظر امام راحل در مورد رهبری حضرت آیت الله خامنه ای چیزی به خاطر دارید؟

زمانی که حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رئیس جمهور ایران برای سخنرانی به سازمان ملل رفته بودند، حاج احمد آقا به بنده گفت که امام تمام سخنان آیت الله خامنه ای را در سازمان ملل گوش داده و فرموده اند که آیت الله خامنه ای برای رهبری مناسب است.

حاج احمد آقا که همواره گوش به فرمان امام راحل بود و از فرمان ایشان سرپیچی نمی کرد این موضوع را زمانی که امام راحل در بستر بیماری به سر می بردند به آیت الله خامنه ای انتقال داد که آیت الله خامنه ای نپذیرفتند، اما بعد از ارتحال ملکوتی امام راحل پس از اصرار فراوان حاج احمد آقا و با رأی مجلس خبرگان آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری انقلاب انتخاب شدند یعنی تنها مخالف رهبری آیت الله خامنه ای خود معظم له بودند.

در مورد پیش بینی های امام راحل که تحقق یافته بگویید. خاطره ای از زمانی که ایشان فرمودند « ما انقلابمان را به تمام دنیا صادر می کنیم» به خاطر دارید؟

به خاطر دارم روزی حاج احمد آقا با امام راحل قدم می زد و در مورد ابرقدرت های جهان با ایشان صحبت می کرد که امام در پاسخ به صحبت های حاج احمد آقا فرمودند ما هم ابرقدرت هستیم.

منظور امام (ره) از این حرف، امروز ایران بود و ایشان با این سخن خود ابرقدرت شدن ایران در سطح جهان را پیش بینی کردند.

همچنین ایشان در یکی دیگر از سخنان خود فرمودند که ما انقلاب جهانی کردیم و همه مردم باید این چنین انقلاب کرده و دین اسلام را حفظ کنند که این سخن امام راحل نیز پیش بینی ایشان از فراگیر شدن بیداری اسلامی در سطح جهان که امروز شاهد آن هستیم، بود.

خداوند متعال امام خمینی (ره) را مأمور کرد تا قدرت چند صد ساله طاغوت را در ایران برهم بپیچد و امروز ما باید قدر این انقلاب را بدانیم، زیرا اگر امام قیام نکرده بود و جمهوری اسلامی ایران شکل نمی گرفت، الان ملت ایران در وضعیت بسیار نامناسبی به سر می بردند و از اسلام نیز نام و نشانی باقی نمانده بود.

زیرا در دوران قبل از انقلاب فساد و بی عفتی به حدی در کشور رواج پیدا کرده بود که نشانه های دین مبین اسلام در این کشور کم رنگ شده و رو به نابودی می رفت.

امروز وظیفه همه ماست که در راهی که امام راحل به همه ما نشان داده گام برداریم و از این راه منحرف نشویم، زیرا دنیا در گذر است و آنچه باقی می ماند آخرت و اعمال ما انسان هاست.

در آخرت است که همه اعضا و جوارح انسان به سخن می آیند و به آنچه مرتکب شده اند گواهی می دهند بنابراین حواسمان باید جمع باشد تا در چنین روزی شرمنده نباشیم.

امام راحل فرمودند « پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی وارد نشود» اما می بینیم که پس از امام (ره) افرادی بودند که به مخالفت با رهبری و برخی از اصول انقلاب پرداختند، امام راحل در این زمینه چه توصیه هایی کردند؟

امام خمینی (ره) در همه موارد روی مردم بسیار تأکید می کردند و می فرمودند که مردم انقلاب کردند و این انقلاب مال مردم است.

وظیفه همه ما و مسئولان این است که از انقلاب محافظت کرده و انقلاب را نگهداریم، زیرا اگر از اصول انقلاب تخطی کنیم هم خودمان از بین می رویم و هم به انقلاب لطمه می زنیم.

از ملاقات های امام راحل در دوران اوج گرفتن بیماری ایشان و بستری شدنشان خاطره ای به یاد دارید؟

در شرایطی که ایشان بیمار شده و در بیمارستان بستری بودند برخی از علمای قم به دیدار ایشان آمدند که ایشان وقتی آنها را دیدند از آنها خواستند بیش از پیش برای تحصیل علم و عبادت تلاش کنند.

برای امام دلتنگ نمی شوید؟

مگر ممکن است برای کسی که این همه محبت نسبت به من داشت و بیشتر ساعت های روز را با وی بودم دلتنگ نشود.

وابستگی و علاقه ام به امام راحل به حدی بود که وقتی امام خمینی (ره) رحلت کردند، حاج احمد آقا گفتند حاج عیسی چهل روز بیشتر از امام (ره) زنده نیست.

در خواب امام راحل را می بینید؟

من برادرزاده ای داشتم که به دست نیروهای شاه به شهادت رسید و در یکی از روستاهای قم دفنش کردیم تا جنازه اش به دست گاردی های شاه نیفتد.

بعد از رحلت امام (ره) یک شب خواب دیدم که امام (ره) سر قبر این شهید هستند و من به محض اینکه ایشان را دیدم نزدیک شدم و دستشان را بوسیدم؛ این نخستین باری بود که بعد از رحلت امام راحل در خواب ایشان را دیدم.

آخرین باری هم که خواب امام راحل را دیدم چند وقت پیش قبل از اوضاع کنونی سوریه بود که در خواب دیدم با حضرت امام (ره) به سوریه رفته ام.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ای که با امام خمینی (ره) داشتید چه بود؟

تمام لحظاتی که با امام راحل سپری کردم و در خدمت ایشان بودم شیرین ترین خاطره زندگیم است و دوران بیماری و رحلت ایشان هم تلخ ترین خاطره ای است که به خاطر دارم.

یک توصیه به جوانان بفرمایید.

جوانان بدانند که اگر امام انقلاب نکرده بود، الان کشور در شرایط بسیار بدی قرار داشت.

کسانی هم که از رفتار ناشایست خود اجتناب نمی کنند باید به قرآن ارجاع داده شوند و در آیات قرآن کریم تأمل کنند.