به گزارش پارس ، به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی یکشنبه شب در جشن گلریزان یزد که با حضور خیران، مسئولان و برخی از چهره های شاخص ملی برگزار شد، اظهار داشت: با تلاش ستاد دیه در سطح کشور، از ابتدای تشکیل این ستاد تاکنون، ۷۰ هزار زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان های کشور آزاد شده اند.

وی افزود: این اقدام بزرگ و شایسته، مدیون مردان و زنان بزرگ، خیران و نیکوکاران است که بزرگ منشی آنها تا اکنون نیز ادامه دارد.

اسماعیلی عنوان کرد: در سال گذشته نیز بیش از ۹ هزار زندانی جرائم مالی غیرعمد، با کمک ستاد دیه و مساعدت مردم و قوه قضائیه از زندان های کشور آزاد شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: شمار زندانیان جرائم مالی غیرعمد در زندان های کشور اکنون کمتر از زندانیان آزاد شده و امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده، عمده کسانی که دچار مشکل هستند و به خاطر جرائم غیرعمد در زندان به سر می برند، از زندان آزاد شوند.

معاون قوه قضائیه بیان داشت: در حال حاضر در کل زندان های کشور، ۸ هزار زندانی جرائم مالی غیرعمد شامل زندانیان مهریه و نفقه، زندانیان دیه و چک های بلامحلی که جنبه کلاهبرداری ندارند، وجود دارند.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان و در جشن گلریزان گردهم آمده ایم، یادآور شد: این گردهمایی ها از آثار و برکات ماه مبارک رمضان و انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) آن را برای ما به ارمغان آورد.

اسماعیلی اظهار امیدواری کرد: روزی فرا برسد که دیگر هیچ زندانی غیرعمدی در زندان های کشور نباشد.

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور از حضور خیران نیز قدردانی کرد و متذکر شد: قوام و دوام جشن های گلریزان به حضور خیران است.

در این مراسم پدر شهید مصطفی احمدی روشن، مهدی مهدوی کیا فوتبالیست نامی کشور، جمعی از خیران و نیکوکاران، صنعتگران و تجار و مسئولان استان یزد حضور داشتند.

در این مراسم علاوه بر کمک های افراد و اقشار مختلف، استاندار یزد ۲۰ میلیون تومان، پدر احمدی روشن یک سکه بهار آزادی، یک پیرزن ۹۰ ساله مبلغ یک میلیون تومان، جمعی از کارکنان زندان یزد یک روز از حقوقشان را برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد پرداخت کردند.