به گزارش پارس به نقل از ایسنا، جمال خندان کوچکی در پی اظهارات مشاور حقوقی سازمان سینمایی وزارت ارشاد مبنی بر ابطال نام خانه سینما در سال ۱۳۷۵ و تایید فعالیت گروه موسوم به خانه اصناف سینمایی تحت عنوان « خانه سینما» بیان کرد: اگر سازمان سینمایی وزارت ارشاد اعتقاد دارد که نام « خانه سینما» در سال ۱۳۷۵ ابطال شده است، پس چرا رئیس سازمان سینمایی هفته ی پیش به موجب نامه رسمی مورخ ۱۵ تیر ماه ۹۲، با هیات مدیره خانه سینما مکاتبه کرده است؟ !

او گفت: اگر اینگونه است که مشاور حقوقی سازمان سینمایی می گوید، پس چگونه در تصویب نامه شماره ۷۱۹۵۳ مورخ ۲۲/۱/۷۹ هیات دولت که در روزنامه رسمی کشور منتشر شده، نام خانه سینما و مسئولیت های آن درج شده است؟ !

خندان اضافه کرد: خانه سینما بر اساس مندرجات روزنامه رسمی کشور که محل انتشار قوانین و مقررات لازم الاجرای کشور است، تاسیس و اداره شده و می شود و آخرین روزنامه رسمی در خصوص خانه سینما نیز مربوط به تاریخ ۲۸/۱۲/۸۹ است که به موجب آن هیات مدیره و مدیر عامل کنونی خانه سینما مسئولیت اداره این موسسه غیر دولتی را برعهده دارند.

مشاور حقوقی خانه سینما در ادامه گفت: البته اگر مسئولین سازمان سینمایی وزارت ارشاد ادعا یا اعتراضی درباره ی مندرجات روزنامه رسمی برای خانه سینما دارند، مطابق قانون می توانند به دادگاه صالح مراجعه نمایند و اگر به طور شخصی مندرجات روزنامه رسمی کشور درخصوص خانه سینما را قبول ندارند، آن وقت خانه سینما هم می تواند بگوید که مندرجات روزنامه رسمی کشور مبنی بر مسئولیت وزیر ارشاد را قبول ندارد و در این صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

خندان اظهار کرد: دوستان سازمان سینمایی به ویژه مشاور حقوقی این سازمان به خوبی می دانند که شناسنامه ی هر موسسه ای نزد ادارات و نهادهای دولتی و دستگاه قضایی صرفا مندجات روزنامه رسمی کشور درباره ی آن موسسه است و این موضوع امر پوشیده ای برای حقوقدانان نیست.

او درباره ی فعالیت اعضای گروه خانه اصناف سینما هم گفت: گروه موسوم به خانه اصناف هم اگر برای خود مقبولیتی نزد اهالی سینما پیش بینی می کند، می تواند با توجه به تعامل خوبی که با مسئولین کنونی سازمان سینمایی برقرار کرده است، تحت نام دیگری به فعالیت بپردازد و دلیلی ندارد به نام « خانه سینما» که به قول پیشین مسئولان سینمایی، بار منفی هم دارد، متشبث شوند.

وی خاطرنشان کرد: دوسنتان مطمئن باشند میزان مقبولیت ایشان در میان اهالی سینما می تواند موجب بزرگی نام موسسه ی این گروه نیز باشد.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در پایان تاکید کرد: در هر صورت، خانه سینما به موجب قانون و با توجه به تعاملات اخیر صورت گرفته با ریاست محترم جمهوری در تاریخ ششم مردادماه و در حضور تمامی بزرگان سینما و مقامات عالی دعوت شده، نسبت به برگزاری مجمع عمومی متشکل از نمایندگان تمامی صنوف ۲۹ گانه ی سینمایی و از سرگیری فعالیت های معمول خود اقدام می نماید.