به گزارش پارس به نقل از روابط عمومی رسانه ملی ؛ تهیه کننده برنامه" شادونه در سرزمین پرنده ها" افزود: سری جدید این برنامه با اهداف آموزشی طراحی شده و به تقویت خلاقیت کودکان کمک خواهد کرد.

وی افزود: اکنون در حال آماده سازی مراحل پایانی دکور هستیم. این برنامه از ۲۳ تیر روزهای فرد ساعت ۹: ۳۵ در کنداکتور پخش شبکه زندگی قرار می گیرد.


این تهیه کننده درباره قصه جدید این برنامه کودکانه گفت: در سری جدید برنامه، خاله که به دنبال تجربه های جدید است به سرزمین تازه ای رجعت کرده و در خانه ای نو سکونت می کند، غافل از این که در همسایگی او چند پرنده سکونت دارند که مدعی مالکیت منزل او هستند.


ذاکری گفت: در این سرزمین اتفاقات مختلفی رخ می دهد که در هر برنامه شاهد یکی از آن ها خواهیم بود.
وی افزود: در سری جدید ۴ کاراکتر عروسکی گنجشک، طوطی، یا کریم یا قمری و جغد در کنار خاله خواهند بود، گنجشک دختری نازک نارنجی و شیطان است که گاهی همه را به خدمت می گیرد، طوطی همانطور که از اسمش بر می آید مقلد دیگران است، حرف ها و رفتار دیگران را تقلید می کند وبه همین سبب قابل اعتماد نیست، قمری ثبات شخصیت ندارد و جغد نیز که آشپز قهاری است شخصیتی تک بعدی دارد، فقط آشپزی می داند و مهارت های لازم دیگر را کسب نکرده است.


این تهیه کننده ادامه داد: این کاراکترها با دقت و وسواس بسیاری طراحی شده اند و سعی داریم در قالب این عروسک ها به طور غیر مستقیم پیام های اخلاقی مهمی را به بچه ها منتقل کنیم.


ذاکری با اعلام اینکه شادونه اینبار با دکوری جذاب و برنامه ای تازه به تلویزیون باز می گردد، افزود: سعی داریم در سری جدید بچه ها را با مهارت و مشاغل مختلف آشنا کنیم، بر همین اساس آیتمی طراحی شده که طی آن از چهره های آشنا برای بچه ها دعوت می کنیم تا میهمان خانه شادونه شده و از ویژگی های شغلی خود برای بچه ها صحبت کنند.


سری جدید برنامه خاله شادونه به سفارش گروه کودک و خردسال شبکه در ۱۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تولید می شود و علی اکبر ذاکری تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.