ترخیص خودرو‌های توقیفی باید هر چه سریعتر انجام شود. ترخیص خودرو‌های توقیفی هزینه دار است. ترخیص خودرو‌های توقیفی موجب هشدار پلیس شد.

سردار سرتیپ هادیانفر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه با توجه به اینکه حدود ۲۲۳ هزار دستگاه خودرو و نزدیک به ۳۴۹ هزار موتورسیکلت در پارکینگ‌ها متوقف است، از صاحبان خودرو‌ها و همچنین از دستگاه قضا خواست سریع‌تر برای بررسی پرونده خودرو‌های توقیفی اقدام کنند.

وی افزود: طرح ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها با تسهیلات ویژه راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود، اما استقبال خوبی نشده است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تقسیط جرائم براساس نظر مالک و همچنین کاهش جرائم دو برابری و همچنین گرفتن حق پارکینگ براساس سال ۹۴ و همچنین در نظر گرفتن عوارض شهرداری از جمله امتیازاتی بود که به مالکان خودرو‌های توقیفی در سراسر کشور داده شد.

سردار هادیانفر تصریح کرد: ۲۷۰ هزار خودروی رسوبی در پارکینگ‌ها را داشتیم که با اجرای طرح که از ابتدای سال انجام گرفت فقط مالکان ۴۷ هزار خودرو نسبت به ترخیص خودرو‌های خود اقدام کردند و هنوز ۲۲۳ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها متوقف هستند.

وی گفت: مالکان این خودرو‌ها باید اقدام کنند، اما نمی‌دانیم که چرا برای ترخیص خودروی خود اقدام نمی‌کنند؛ ۵۴ درصد از خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی مسایل انتظامی، آگاهی و قضایی دارند که باید هر چه سریع‌تر دستگاه‌های مربوطه نسبت به تعیین تکلیف این خودرو‌ها اقدام کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: اگر راننده‌ای برای ترخیص خودرو یا موتورسیکلت خود مراجعه می‌کند و با مشکل روبه رو می‌شود حتما از طریق سایت راهور ۱۲۰ مطرح کند تا کارشناسان ما هرچه سریع‌تر بتوانند مشکل پیش آمده را برطرف کنند.

وی در خصوص موتورسیکلت‌ها افزود: ۳۴۹ هزار موتورسیکلت نیز در پارکینگ‌ها متوقف شده است که از این طرح نیز بدان صورت مالکان موتورسیکلت‌ها استقبال نکرده اند و روزانه شاید ۵ تا ۱۰ مالک برای ترخیص موتورسیکلت اقدام می‌کنند.

سردار هادیانفر گفت: از مسئولان راهنمایی و رانندگی سراسر کشور خواسته ایم چه موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌ها به صورت رسوبی از سال‌ها قبل مانده است و چه موتورسیکلت‌هایی که تازه توقیف می‌شود؛ تسهیلات ویژه به آن‌ها ارائه شود و ۳۴۰ هزار موتورسیکلت رسوبی و ... ترخیص شود.

وی ادامه داد: گرچه بیشتر موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌ها موجود است به سن فرسودگی رسیده ایت و قابلیت تردد را ندارد، بنابراین مالکان موتورسیکلت برای ترخیص وسیله خود اقدام نمی‌کنند و باید ستاد اجرایی فرمان امام وارد شود تا وضع این گونه موتورسیکلت‌های فرسوده هرچه زودتر مشخص و پارکینگ‌ها تخلیه شود.

وی افزود: طرح ترخیص خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و مالکان می‌توانند با استفاده از تسهیلات برای ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام کنند.