به گزارش پارس ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی گفت: در راستای اجرای بند ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته با تشدید اقدامات کنترلی ۳۶دستگاه خودرو که خلافی بیش از یک میلیون تومان داشتند شناسایی و از ادامه تردد آنها در راههای پایتخت جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه ۲درصد توقیف خودرو ها مربوط به خودروهای سنگین و کامیونهاست، اظهار داشت: طبق قانون در صورتی که مبلغ جریمه خودرویی به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام می کند و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مالک خودرو نسبت به پرداخت جریمه اقدام نکند خودروی وی توقیف خواهد شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت با اشاره به بروز ۴۲مورد تصادف جرحی و ۱۰۵ مورد تصادف خسارتی در شبانه روز گذشته در سطح تهران بزرگ وقوع پیوسته است، تصریح کرد: یکی از علل مهم وقوع تصادفات و تلفات ناشی از آن بی احتیاطی رانندگان است که امیدواریم با اجرای دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایل نقلیه، میزان تصادفات تا اندازه قابل توجهی کاهش یابد.

سردار رحیمی افزود: به منظور ایجاد انضباط ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور درون شهری ۲۳ هزار و ۱۶۶ دستگاه خودرو و ۴هزار و ۶۲۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در سطح تهران بزرگ طی شبانه روز گذشته اعمال قانون شدند.

رحیمی با اشاره به اینکه ۸۹۰ راننده نیز در ستادهای ترخیص خودرو پلیس راهور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مورد آموزش قرار گرفته اند به ضرورت استمرار آموزش به رانندگان در زمینه افزایش دقت و مهارت تاکید کرد و اظهار داشت: رانندگی صحیح همراه با رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی یک مهارت است که همواره نیاز به استمرار و افزایش تجربه دارد.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: مأموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اجرای طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت موفق شدند ۹۱۰ دستگاه خودرو و ۷۳ موتورسیکلت متخلف که راکب هایشان مرتکب تخلفاتی چون عبور از پیاده رو، حرکات نمایشی، تولید صدای ناهنجار، حرکت خلاف جهت، نداشتن پلاک به همراه نداشتن گواهینامه، نقص فنی، مخدوش بودن پلاک، سرعت و سبقت غیر مجاز، تخلفات حادثه ساز، نداشتن کلاه ایمنی و عبور از خط ویژه شده بودند را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند.