ثبت‌ نام در مدرسه تابع قوانینی است. برای  ثبت‌ نام در مدرسه نیاز به مدارک خاص است. نزدیک بودن خانه به مدرسه از شرایط  ثبت‌ نام در مدرسه است.


به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، با ورود به فصل تابستان و ایام نقل و انتقالات مستأجران، آنچه که بعد از گرانی اجاره‌بها مردم را نگران کرده است، ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس جدید به بهانه پرشدن ظرفیت برخی مدارس برای ثبت‌نام است، موضوعی که پیگیری آن طی روزهای گذشته توسط مردم کرمانشاه از خبرگزاری فارس مطالبه شده است.

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: به تمامی نواحی و مدارس ابلاغ کرده‌ایم که هیچ‌گونه سخت‌گیری درخصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان جدید صورت نگیرد.

وی افزود: متأسفانه برخی بدون آنکه منازل آنان جابجا شده باشد و با در دست داشتن قولنامه‌های دست‌نویس اقدام به جابجایی فرزندان خود می‌کنند که در این خصوص ابلاغ کرده‌ایم که ملاک قولنامه‌های رسمی دارای هولوگرام است که توسط مشاوران املاک صادر می‌شود.

یزدان‌پناه در پایان، گفت: مردم هیچگونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند و درصورت بروز هرگونه مشکل و یا عدم تمکین مدارس به بخشنامه‌ها، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۹۱۶۶۸۵۳۸۶ ( به‌صورت ارسال پیام در پیام رسان‌های شاد، واتساپ، سروش و پیام کوتاه) و شماره تلفن پیغام‌گیر روابط عمومی ۰۸۳۳۸۲۳۰۹۴۲ به اطلاع برسانند و از طریق همین شماره‌ها می‌توانند شکایت، انتقاد و پیشنهادات را مطرح کنند.