بازگشایی مدارس در دوران کرونا نگرانی خانواده ها را در پی دارد. تمامی تدابیر بهداشتی برای بازگشایی مدارس در مهرماه صورت گرفته است. بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.


به گزارش خبرگزاری مهر، محسن حاجی میرزایی در خصوص طرح واکسیناسیون فرهنگیان و زمان بازگشایی مدارس اظهار کرد: خوشبختانه طرح واکسیناسیون فرهنگیان، با استقبال همکاران فرهنگی روبرو شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

 

حاجی میرزایی افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته با ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، طرح واکسیناسیون همکاران فرهنگی، تا اواخر مردادماه در سراسر کشور، ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این طرح، قرار است؛ رانندگان سرویس‌های مدارس، مربیان مهدهای کودک و هر فردی که در مجموعه آموزش و پرورش و در کادر مدرسه فعالیت دارد، واکسینه شود.

حاجی میرزایی با اشاره به نگرانی برخی خانواده ها از حضور دانش آموزان در مدارس، تصریح کرد: هیچ کاری در آموزش و پرورش، بدون هماهنگی با وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا درخصوص بازگشایی مدارس، انجام نخواهد شد و تمام ملاحظات و تدابیر بهداشتی برای بازگشایی مدارس درنظر گرفته شده است؛ بنابراین برای خانواده ها جای نگرانی وجود ندارد و نباید نگران حضور فرزندانشان در مدارس باشند.

حاجی میرزایی بر ضرورت بازگشایی مدارس به عنوان یک نیاز اساسی، تأکید کرد و گفت: دور بودن طولانی مدت دانش‌آموزان از مدارس تبعات و آسیب‌های جدی به دنبال دارد؛ لذا مطابق پروتکل های وزارت بهداشت، بازگشایی مدارس از اول مهرماه انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون فرهنگیان اجباری است یا اختیاری، بیان کرد: ما خدمات لازم را برای واکسینه کردن تمام فرهنگیان فراهم کرده ایم و از سوی دیگر با توجه به حضوری بودن مدارس، توصیه می‌شود حتماً واکسن بزنند تا سلامت خود و دانش آموزان را تضمین کنند.