به گزارش پارس ، به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در سالن جلسات دفتر وزارتی در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مطالبات معوقه فرهنگیان اظهار داشت: همه حق التدریس ها تا پایان اسفند پرداخت شده است و یک ماه از بهار را نیز پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه مطالبات فرهنگیان پرداخت شده است، افزود: اعتبارات به استان ها ابلاغ شده است و نباید در پرداخت آن به فرهنگیان تعلل کنند.

حاجی بابایی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه « آیا با تغییر رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش» ، اجرای نظام « ۳۳۶» برای آماده شدن زیر ساخت ها متوقف می شود؟ » ، گفت: آنچه در آموزش و پرورش انجام شده است، بر اساس سند تحول بنیادین است که مرحله اول اجرای نظام آموزشی جدید « ۳۳۶» بود و اجرای ۴ تا ۳ ممکن است، ۶ سال طول بکشد.

وی ادامه داد: ممکن است در ابتدای مهرماه امسال تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد مدارس بتوانند « ۳۳۳۳» را اجرا کنند زیرا رضایت مندی مردم را برای اجرا می خواهد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کسی اجرای نظام آموزشی « ۳۳۳۳» را متوقف نمی کند، افزود: اجرای نظام جدید آموزشی بر اساس سند تحول آموزش و پرورش است و این سند نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیاز به آرامش روانی جامعه دارد، اضافه کرد: کاری که در آموزش و پرورش انجام شد، ریل گذاری است.

* زمان آزمون آموزش و پرورش مشخص نیست/ استخدام به این شکل یکبار برای همیشه

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت نظام رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان بخشی را در دولت، بخشی را مجلس و بخشی را شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال می کنیم که بخش مربوط به دولت به تصویب رسید.

وی افزود: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می شود. ؛ ضمن اینکه معلمان باید دوره های تخصصی و حرفه ای را بگذرانند و معلم باید گواهی نامه حرفه ای معلمی را دریافت کند.

حاجی بابایی ادامه داد: ۷۰ درصد از اعتبارات نظام رتبه بندی معلمان از محل مهندسی نیروی انسانی تأمین می شود.

وی در خصوص برگزاری آزمون معلمان پیش دبستانی با بیان اینکه زمان آزمون آموزش و پرورش مشخص نیست، اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس آموزش و پرورش دو سال فرصت دارد که چنین آزمونی را برگزار کند و باید تخصص، رشته، نیاز منطقه و اعتبار پیش بینی شود.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: دیگر چنین آزمونی مانند آزمون استخدامی به این شکل در آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد و تنها این آزمون برای کسانی برگزار می شود که فکر می کردند حق شان تضعیف شده است.

* ثبت نام دانش آموزان در مدارس ۱۵ تیرماه پایان می پذیرد

حاجی بابایی به موضوع تحقیق و تفحص از این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: بحث تحقیق و تفحص مطرح نبوده است بلکه یک نماینده بررسی درباره استان خود را خواستار شده است.

وی درباره مطالبات دانش آموزان شین آبادی اظهار داشت: دو خانواده دانش آموزان شین آبادی در خواست داشتند که فرزندانشان در بیمارستان ساسان بستری شوند که با هماهنگی با وزارت بهداشت انجام شد.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس ۱۵ تیرماه پایان می پذیرد، گفت: تا آخر تیرماه باید ساماندهی مدارس انجام شود.

وی، تیراژ کتاب درسی را برای ابتدای مهر ماه امسال حدود ۱۳۲ میلیون تا ۱۳۵ میلیون جلد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۰ میلیون جلد مربوط به کتاب های جدیدالتألیف سوم ابتدایی و اول متوسطه است.