به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « دودکش» سریال نسبتا طنز ماه رمضان امسال است که با ایفای نقش هومن برق نورد، امیر حسین رستمی، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، جواد عزتی و… روی آنتن می رود.

*** هومن برق نورد از پدر بودنش در « دودکش» گفت

هومن برق نورد با اشاره به نقشی که در « دودکش» دارد به ایسنا می گوید: کاراکتر « فیروز» نقش پدر یک خانواده است که علاوه بر اداره ی خانواده وظیفه دارد یک قالیشویی را هم اداره کند.

او ادامه می دهد: در سریال « دودکش» نقشم را خیلی دوست دارم و احساسم این است که خوب از آب درآمده باشد.

بازیگر نقش « فیروز» در سریال لطیفی اضافه می کند: « دودکش» یک کار خانوادگی است و در آن زندگی دو خانواده با یکدیگر عجین می شود. قصه اصلی این مجموعه در یک قالیشویی می گذرد و ماجراهایی پیش می آید که خواهید دید.

برق نورد در ادامه درباره ی متفاوت بودن نقشش در سریال « دودکش» نسبت به سایر تجربیاتش توضیح می دهد: تمام نقش هایی که ایفا می کنم انتخاب های خودم است و طبق معمول متن کاری که به من پیشنهاد می شود را می خوانم. اگر نقشم را دوست داشته باشم می پذیرم و اگر هم خوشم نیاید قبول نمی کنم.

وی با اشاره به اولین تجربه ی کاری اش با محمد حسین لطیفی در سریال « دودکش» شبکه یک، یادآور می شود: اولین تجربه ام با آقای لطیفی عالی است؛ شخصیت هر کارگردانی از کارهایی که انجام داده مشخص است و احتیاجی نیست که حتما از نزدیک با وی آشنا شویم بنابراین من با ایشان احساس راحتی می کنم و راضی هستم از اینکه سر پروژه « دودکش» با وی همکاری کردم.

*** نگرانی تیرانداز از، خوب از آب درآمدن نقشش در« دودکش»

سیما تیرانداز هم که در سریال « دودکش» نقش همسر برق نورد را ایفا می کند، می گوید: نقشم در این مجموعه به عنوان یک سریال طنز خیلی متفاوت است.

این بازیگر نسبت به اینکه بتواند از عهده ی نقشش در « دودکش» برآید، نگران است.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در ادامه اینگونه بیان می کند: همیشه از کارهای متفاوت خوشم می آمد و معتقدم نقشم در « دودکش» به شدت متفاوت است؛ چرا که تاکنون تجربه اینگونه طنز را در سریال های تلویزیون نداشته ام؛ بنابراین امیدوارم از این آزمون سربلند بیرون بیایم چرا که خیلی نگران هستم.

وی می افزاید: اگر چه که جسته و گریخته در تئاتر نقش های طنز هم اجرا کرده ام، اما تا به حال تجربه ی این نوع طنز را در تلویزیون نداشتم. نمی خواهم از خودمان در « دودکش» تعریف کنم، ولی فکر می کنم در این سریال با مخاطب ارتباط خیلی خوبی برقرار کنیم.

بازیگر سریال « دودکش» خطاب به بینندگان می گوید: هر کاری که ساخته می شود، بازیگران دوست دارند تماشاگران آن را دوست بدارند؛ بنابراین امیدوارم مردم « دودکش» ما را هم دوست داشته باشند.

تیرانداز با اشاره به طنز حاکم بر سریال « دودکش» محمد حسین لطیفی، یادآور می شود: در این مجموعه قرار نیست هیچ یک از بازیگران طنز باشند بلکه داستان، روایت ها و موقعیت هاست که طنز است.

وی درباره ی تفاوت طنز در سریال « دودکش» نسبت به سایر سریال های طنز تلویزیون، اینگونه توضیح می دهد: به نظرم داستان آدم های سریال « دودکش» داستان زندگی خودمان است؛ یعنی شاید ساده ترین شکل اتفاقات واقعی خودمان را در این مجموعه ببینیم. بنابراین « دودکش» به همه چیز ساده نگاه می کند و در عین همین سادگی، طنزی را به وجود می آورد که فکر می کنم تماشاگر همین سادگی ها را دوست داشته باشد.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون از تجربه همکاری اش با محمد حسین لطیفی در « دودکش» اظهار خوشحالی می کند و می گوید: برغم اینکه آقای لطیفی کارگردان نکته سنج و باوقتی است، خیلی خوشحالم که با وی همکاری کردم چراکه همین نکته سنج بودن ایشان را دوست دارم.

وی درباره ی تفاوت طنز در سریال « دودکش» نسبت به سایر سریال های طنز تلویزیون، توضیح داد: به نظرم داستان آدم های سریال « دودکش» داستان زندگی خودمان است؛ یعنی شاید ساده ترین شکل اتفاقات واقعی خودمان را در این مجموعه ببینیم. بنابراین « دودکش» به همه چیز ساده نگاه می کند و در عین همین سادگی، طنزی را به وجود می آورد که فکر می کنم تماشاگر همین سادگی ها را دوست داشته باشد.

*** امیر حسین رستمی

امیر حسین رستمی که قرار است با کاراکتر « بهروز» در « دودکش» لطیفی ظاهر شود، می گوید: در این مجموعه، نقش برادر کوچک هومن برق نورد را بازی می کنم. فضای « دودکش» در یک قالیشویی می گذرد و اصلا هم قرار نیست اتفاق عجیبی و غریبی در آن بیفتد.

بازیگر نقش بهروز در « دودکش» ادامه می دهد: هومن برق نورد نقش برادر بزرگترم و خانم سیما تیرانداز هم نقش همسر برادرم را ایفا می کند، بهروز و فیروز دو برادری هستند که با هم قالیشویی را اداره می کنند و بیشتر اتفاقاتی که در قصه رخ می دهد به قالیشویی برمی گردد.