به گزارش پارس ، به نقل از فارس، وحید کیارشی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش امروز در سومین روز از اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور که در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: اعتبارات با مجموعه نیازهای ما کفاف نمی دهد و آنچه برای مسائل تحولی نیاز داریم، بیشتر از این میزان است.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته شرایط سختی را گذراندیم و نیازهایی که شما با وزیر آموزش و پرورش مطرح کردید، بیانگر یک سری از کمبودها، مشکلات و خلأهاست که مشخص است و بر ما پوشیده نیست.

کیارشی با بیان اینکه ما عدم برخورداری را یکسان کردیم، افزود: در حال حاضر مشکلات در تمام مناطق به طور یکسان است و اگر مشکل سرانه مدارس شبانه روزی وجود دارد، در تمام مدارس است.

وی به اعتبارات استانی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴، کل اعتبارات ۵۸۰۰ میلیارد تومان بود که هم اکنون ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رشد داشته است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به سال ۸۴ حدود ۳ برابر و نسبت به سال ۸۸،۵۰ درصد رشد داشته است؛ کل اعتبارات آموزش و پرورش در سال ۸۸،۹۸۰۰ میلیارد تومان و امروز ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: ضریب حقوق کارکنان دولت سالانه ۱۲ درصد رشد داشته دارد این در حالی است که ضریب حقوق فرهنگیان ۲۳.۲ درصد رشد را نشان می دهد.

کیارشی گفت: بودجه حقوق و مزایای آموزش و پرورش نیز با رشد ۱۲۲ درصدی مواجه بوده است و میانگین حقوق فرهنگیان در طول ۴ سال اخیر، ۲۳.۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حق الزحمه فرهنگیان در سال ۹۱۹۰،۵۲.۵ درصد رشد داشته است در شرایطی که سال ۹۱، سخت ترین سال مالی آموزش و پرورش است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییر احکام حقوق فرهنگیان بر اساس مصوبه دولت در هفته جاری ابلاغ می شود، اضافه کرد: در سال ۹۲۹۱ در زمینه سرانه مدارس، امور پرسنلی کارکنان، عدم پرداخت بیمه طلایی به مدت ۹ ماه با مشکل مواجه بودیم اما در تیرماه امسال با تخصیص اعتبارات، مشکل سرانه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی حل می شود.

وی با بیان اینکه سرانه مدارس شهریور ماه تأمین می شود و بودجه های مرتبط به کلاس های ضمن خدمت کتاب های جدید پایه سوم ابتدایی و اول « متوسطه اول» و آمادگی دفاعی تأمین شده است، اظهار داشت: حق الزحمه خرداد و مرداد ماه فرهنگیان نیز شهریورماه پرداخت می شود همچنین ۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مطالبات آب برق و گاز نهایی شده و وزیر آموزش و پرورش با تعامل با وزارت نیرو این موضوع را تأمین می کند.