به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، طی ماه های گذشته از سال جاری، شهریه مهدهای کودک در اکثر استان ها به خصوص در تهران رشد عجیب و غریبی داشته است.

شهریه مهدهای کودک از جمله موضوعاتی است که مورد توجه خانواده های که فرزندانشان را در مهدها می سپارند، است و در این خصوص انتظار دارند دستگاه های مسئول رسیدگی بهتری را داشته باشند.

افزایش بی رویه شهریه مهدهای کودک در تهران به جای رسیده است که در این چند ماه تعدادی از خانواده ها قید مهدکودک را زده و به این نتیجه رسیده اند که فرزندانشان را در کنار اهالی خانواده نگهداری کنند.

حمید رضا الوند، مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهارداشت: یکی از مواردی که از سال گذشته مورد توجه مسئولان بهزیستی بوده، تعیین شهریه مهدهای کودک قبل از مهر ماه و اجرای آن بوده است.

الوند بیان داشت: سال گذشته نخستین سالی بود که شهریه مهدهای کودک در زمان تعیین شده اعلام شد به طوری که شهریه مهدهای کودک بر اساس نوع برنامه و نوع کارکرد (پاره وقت، روزانه و شبانه) تعیین می شود.

مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی ادامه داد: هم اکنون کمیته استانی برای تعیین شهریه مهدهای کودک در هر استان تشکیل شده است که در این کمیته نماینده سازمان بهزیستی، نماینده کانون توسعه همیاری مهدهای کودک و نماینده سازمان صنعت، معدن، تجارت عضو هستند که هم اکنون برخی از استان ها شهریه پیشنهادی خود را اعلام کرده اند.

الوند خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی تأکید دارد شهریه مهدهای کودک در سال جاری بالاتر از نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی نباشد و به همین منظور پیش بینی می شود شهریه مهدهای کودک حداکثر ۳۰ درصد رشد داشته باشد.

وی گفت: این در حالی است که در برخی از استان ها شهریه مهدهای کودک کمتر از ۲۰ درصد رشد پیدا خواهد کرد به طوری که افزایش شهریه مهدهای کودک بستگی به استان، نوع برنامه دارد.

مدیر کل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شهریه مهدهای کودک تا پایان تیر تعیین خواهد شد.

محمد نفریه، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: تمامی مهدهای کودک موظفند شهریه های خود را براساس تعرفه سال گذشته دریافت کنند.

وی تصریح کرد: دستورالعمل ابلاغ شده به مهدهای کودک همچنان دارای اعتبار بوده و مهدها موظف هستند تا دستور العمل جدید بر اساس گذشته عمل کنند.

نفریه در پاسخ به این پرسش که برخی از مهدهای کودک فوق برنامه هایی را در برنامه های خود گنجانده اند و اعلام می کنند که خانواده ها بابت این برنامه ها باید شهریه بیشتری پرداخت کنند، گفت: به هیچ عنوان این قانونی نبوده و با مهدهایی که اینگونه رفتار کنند برخورد جدی صورت می گیرد.

در حالی مسئولان بهزیستی کشور در مصاحبه های اخیر خود از نظارت و برخورد با مهدهای کودک متخلف خبر داده اند که در عمل بگونه ای دیگر شاهد آن هستیم.

هم اکنون بسیاری از خانواده های تهرانی از عدم نظارت سازمان بهزیستی بر مهدهای کودک گلایه کرده و تأکید دارند که مسئولان بهزیستی در مقابل افزایش شهریه مهدهای کودک تنها سکوت کرده اند.

  در حالی تعداد قابل توجهی از خانواده ها از وضعیت مهدهای کودک گلایه مند هستند که به نظر می رسد که بازرسان سازمان بهزیستی باید در این موضوع ورود کنند و اقدامات مناسب تری انجام دهند.