پیرحسین کولیوند در سازمان اورژانس کشور در ارتباط تصویری با رئیس جمهور اظهار داشت: تجارب تیم پزشکی و امکانات نسبت به سال گذشته برای درمان بیماری کرونا افزایش یافته است اما آمار حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته چند برابر افزایش یافته است و از سوی دیگر انتقال ویروس جهش‌یافته کرونا ما را نگران‌تر می‌کند.

وی افزود: تعداد مراجعات به مراکز درمانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده که نشان می‌دهد باید بیشتر مراقب وضعیت بیماری باشیم. روز گذشته از پایگاه‌های اورژانس بازدید کردم و پایگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در حال ارائه خدمت به مردم هستند؛ روز گذشته یک نفر دچار سکته مغزی شده بود که به مرکز درمانی منتقل و سپس مرخص شد.

کولیوند در پاسخ به سؤال رئیس جمهور مبنی بر میزان افزایش تماس‌ها با اورژانس تهران تصریح کرد: میزان تماس‌های مربوط به بیماران کرونا تقریباً مشابه سال گذشته است اما تماس‌های مربوط به حوادث ترافیکی 65 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که تیم عملیات ویژه بانوان ما در حال ارائه خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: 30 درصد دانشجویان فوریت پزشکی ما را بانوان تشکیل می‌دهند که به ناوگان اورژانس کشور اضافه خواهند شد؛ علاوه بر این تعداد قابل توجهی اورژانس بانوان را راه اندازی کرده‌ایم که باعث افزایش رضایت‌مندی بانوان شده است. تیم‌های مشترک درون‌سازمانی با سازمان انتقال خون، غذا و دارو و ... داریم و تیم‌های برون‌سازمانی نیز با همکاری هلال احمر، راهداری، پلیس و ... در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رئیس سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این سؤال روحانی که آیا افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند تاکنون دچار مشکل شده‌اند یا خیر، عنوان کرد: تاکنون گزارشی از عوارض حاد واکسن نداشته‌ایم؛ برخی افراد که واکسن کرونا به آنها تزریق شده بود تب کرده بودند که با راهنمایی و مشاوره در دیسپچ ما بهبود یافتند؛ تا به امروز از نظر اورژانس مورد خطرناکی را در رابطه با عوارض واکسن کرونا مشاهده نکرده‌ایم.