به گزارش پارس به نقل از مهر، علی نیکزاد عصر شنبه در اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور ۶۵۰ عضو در کیش برگزار می شود. از اعضای سازمان نظام مهندسی کشور خواست به معماری اصیل اسلامی ایرانی درکشور بیشترتوجه کنند و برتمامی مقررات ساختمان نظارت دقیق داشته باشند.

نیکزاد ارتقاء جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان را در کشور خواستار شد وگفت: این سازمان نباید اجازه دهدعده ای از بیرون در فعالیتهایش دخالت کند.

وی درادامه عملکرد دولت دکتر احمدی نژادرئیس جمهور رادربخش راه و شهرسازی تشریح کرد و گفت: در دولتهای نهم ودهم ۶۳ هزار کیلومتر راه در کشور احداث شد که ۱.۸ دهم برابر دولتهای هفتم و هشتم بود. هشت سال پیش برای ۱۸.۳ دهم میلیون خانواده در کشور، ۱۵.۷ دهم میلیون خانه وجود داشت، در حالیکه امروز برای ۲۱.۲ دهم میلیون خانوار، ۲۱.۶ دهم میلیون خانه در کشور وجود دارد. به عبارت دیگر هم اینک ۴۰۰هزار واحد مسکونی بیشتر درکشور وجوددارد.

وی عنوان کرد: تعداد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده نیز در هشت سال اخیر، ۱۳.۵ برابر هشت سال قبل از آن بوده است.

نیکزاد اظهارداشت: در سالهای ۸۴ تا پایان ۹۱، یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدمسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی شد در حالیکه این تعداد در پایان سال ۸۳،۱۲۳ هزار دستگاه بود.

وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه در شهر تهران ۳۷۲ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند قانون مالیات برمسکن رابمنظور جلوگیری از افزایش واحدهای مسکونی به تصویب برساند.