سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با تشریح وضعیت کرونایی کشور بیان کرد: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌ها متاسفانه روند صعودی دارد و در هفته گذشته شاهد افزایش بروز هفتگی موارد مثبت بستری کشور نسبت به هفته ماقبل هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به استان‌های رکورددار بستری‌ کرونا اظهار کرد: در در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های مازندران، گیلان و سمنان بوده است همچنین بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان گزارش شده است.

لاری ادامه داد: متاسفانه به دلیل عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی از ۱۸ شهرستان در هفته قبل به ۳۶ شهرستان در هفته جاری و تعداد شهرستان‌های زرد از ۱۳۰ شهرستان در هفته قبل به ۱۷۸ شهرستان رسیده است. در حال حاضر ۲۳۴ شهرستان کشور در وضعیت آبی هستند. 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کرونا بخشی از زندگی بشر در همه دنیاست، گفت: همزیستی هوشمندانه و مسالمت آمیز با ویروس اجتناب ناپذیز است مطمئنا غلبه بر کرونا مستلزم تقویت و تداوم عزم مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی است. امیدواریم با همکاری مردم شاهد جلوگیری از خیز چهارم بیماری باشیم.

لاری با اشاره به فهرست شهرستان های نارنجی بیان کرد: شهرستان های عجب شیر در آذربایجان شرقی، اردستان در اصفهان، اسفراین در خراسان شمالی، گرمسار در سمنان، بافت در کرمان، پاوه در کرمانشاه، بندرگز و کردکوی در گلستان، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه سرا و لاهیجان در گیلان، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمهشر، محمودآباد، نکا و نوشهر در مازندران، بستک، بندرلنگه و قشم در هرمزگان، بهار، تویسرکان و رزن در همدان و ابرکوه در یزد در وضعیت نارنجی قرار دارند.