به گزارش پارس ، محمدرضا فاضلی در گفت و گو با فارس افزود: کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.

معاون سازمان غذا و دارو گفت: هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده اما باید بررسی های کاملی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می شود، انجام شود.

وی افزود: اشکالی که اکنون وجود دارد قصوری است که در نظارت بر تولید این محصول وجود داشته است و مجوزها در گذشته بدون بررسی دقیق صادر شده است.

فاضلی ادامه داد: از طرف سازمان غذا و دارو نیز نامه ای هم به سازمان صدا و سیما زده ایم که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

معاون امور غذایی و آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه نشده است.

وی گفت: البته توزیع این محصول آرایشی در شبکه رسمی توزیع و داروخانه ها وجود نداشته است و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول فروش داشته است.