به گزارش پارس ، به نقل از" ندای انقلاب" ، مهندس عبدالرضا امیدوار شهری افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده در برخی نقاط شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، شمال شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود.

وی افزود: تا روز دوشنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و نیز در پاره ای از نقاط جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد که در این مدت دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش خواهد یافت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای پایتخت اشاره کرد و گفت: طی روزهای شنبه و یکشنبه آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط با وزش باد پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در روز شنبه با یک درجه افزایش به ۲۳ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و در روز یکشنبه نیز به ۲۴ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

به گفته امیدوار شهری در روز شنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل، چهارمحال و بختیاری و زنجان با حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین استان های کشور خواهند بود. همچنین پس از خوزستان به ترتیب استان های فارس و قم با ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و لرستان با ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین استان های کشور خواهند بود.