سرهنگ محمد باقر سلیمی رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، درباره جزئیات و روند اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌های رسوبی، اظهار کرد: اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت‌های رسوبی از ۱۷ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۷ دی ماه نیز ادامه دارد.

سرهنگ سلیمی گفت: اجرای این طرح فرصت دو ماهه‌ای را در اختیار هموطنان قرار داده است و برای تمدید آن برنامه‌ای نداریم.

وی با بیان اینکه ۸۳۰ هزار موتورسکلیت در سال‌های مختلف توقیف شده و در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند، افزود: بیش از ۷۰ درصد آن‌ها بعد از توقیف ترخیص می‌شوند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح تاکنون، ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی ساماندهی و در اختیار مالکان قرار داده شده‌اند، به همین منظور تسهیلات ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده و هموطنان می‌توانند تا ۱۷ دی ماه به بیش از ۱۵۰۰ مرکز پلیس +۱۰ و ۳۰۰ واحد ترخیص مراجعه کنند.

سرهنگ سلیمی درباره شرایط تسهیل کننده برای ترخیص موتورسیکلت‌هایی رسوبی، تصریح کرد: شرایط تسهیل کننده برای ترخیص موتورسیکلت‌هایی رسوبی از جمله بخشودگی دوبرابری جرایم، امکان پرداخت قسطی تا یک سال و کاهش هزینه پارکینگ است و همچنین افرادی هم که گواهی نامه ندارند با هماهنگی‌های انجام شده می‌توانند با یک تعهد، موتورسیکلت خود را تحویل بگیرند.

وی درباره وضعیت موتورسیکلت‌هایی که بعد از اتمام طرح همچنان در پارکینگ‌ها باقی می‌مانند، گفت: تعدادی از این موتور‌سیکلت‌ها در اثر وقوع جرائم خاص توقیف شده‌اند که حکم قضایی دارند، سایر موتورسیکلت‌ها هم اگر در شمول وسایل بدون مالک قرار گیرند، تعیین تکلیف خواهند شد و مسیر قانونی خود را طی خواهند کرد.