حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: در آستانه ۲۷ آذر یعنی سالروز درگذشت شهید مفتح هستیم و ایشان روحانی بر آمده از حوزه و استاد دانشگاهی بودند که در مقابل سردر دانشکده الهیات دانشگاه تهران در اوایل انقلاب به شهادت رسیدند.

او افزود: در ظاهر دو نهاد علمی در دانشگاه ‌ها داریم که وظایف و کارکرد‌های خود را دارند، اما در واقع مجموعه فعالیت‌هایی که در حوزه دانش انجام می‌شود ناشی از کنجکاوی بشر برای دانستن و تلاش برای بهتر زیستن است.

رستمی تصریح کرد: تمام فعالیت‌هایی که در حوزه دانش انجام می‌شود برای این است که بشر به وضعیت مطلوب تری در زندگی دست یابد، برای مثال پزشکی به منظور طول عمر بیشتر و مهندسی به منظور ساخت و ساز‌های بهتر است و اگر دانش ما قرین با یک موضوع و مفهموم غیر از آن باشد، مشکلاتی جبران ناپذیری ایجاد خواهد شد.

رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: در هر موضوعی اگر مفهمومی با عنوان اخلاق و باور متعالی ضمیمه حرکت نشود صد در صد حرکت خطرناک‌ خواهد شد. در واقع دانشگاه محل کسب علم است و اگر در کنار حوزه قرار بگیرد خدمت رسانی به بشر بهتر انجام خواهد شد و دانشگاه محلی برای آموزش بهتر زیستن افراد است.