ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ از دیروز (یکشنبه، ۱۶ آذر) شروع شده و در روز یکشنبه، ۲۳ آذر به پایان می‌رسد. این آزمون در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.  

دانشجویان انصرافی برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ باید دارای شرایط و ضوابطی باشند که به شرح زیر است:

نحوه شرکت دانشجویان انصرافی

با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره ۷۲۶ ( مورخ ۲۵ مرداد ۹۹) دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر روزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ ثبت نام و شرکت کنند.

بدیهی است این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مورخ ۱۸ دی ۱۳۹۵ دانشجویان دوره روزانه در حال تحصیل در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته به استثنای پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ که حق شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را ندارند.

دانشجویان روزانه در حال تحصیل در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰،  از تحصیل انصراف قطعی بدهند.

در صورتی که دانشجویان دوره روزانه شاغل به تحصیل ورودی‌های سال ۹۸ و قبل از آن بدون انصراف از تحصیل در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ شرکت کرده و در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند، قبولی آن‌ها باطل شده و هیچ اقدام دیگری امکان پذیر نخواهد بود.

لازم به توضیح است مهلت انصراف برای دانشجویان شاغل به تحصیل، تا پایان تاریخ ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد است.