حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه اظهار کرد: شرایط موجود، اجرای تصمیمات مربوط به کرونا را به صورت قاطع و از موضع حاکمیتی می‌طلبد؛ نظارت بر اجرا شرط موفقیت تصمیمات ستاد کرونا خواهد بود.

وی افزود: قدردان زحمات و فداکاری کادر درمانی هستیم، بهترین کمک به کادر درمانی اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: در شرایط جدید کرونا، همکاران قضایی از تراکم افراد، چه کارکنان و چه اصحاب دعوا بکاهند و در عین حال به هیچ وجه دادرسی تعطیل نشود. کاری کنید که هم سلامت کارکنان حفظ شود هم سلامت ارباب رجوع. در روز‌های پیش رو دستورالعمل اجرایی برای نحوه انجام مسئولیت‌ها در دوره کرونا ابلاغ خواهد شد و پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به مقابله با کرونا در سطح ملی، با اولویت در دستور کار سازمان بازرسی و دادستانی کل قرار گیرد؛ این موضوع دغدغه مردم است و نسبت به سلامت و جان مردم مسئولیم.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: دستگیری تروریست ها توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) و انهدام مواضع تروریست‌ها در غرب کشور توسط سپاه پاسداران نشان می‌دهد جرائم تروریست‌ها مشمول مرور زمان نخواهد بود و هیچ نقطه‌ای برای آن‌ها نقطه امن نیست.

وی با بیان اینکه اقتدار امنیتی-قضایی باید روز به روز ارتقا یابد، گفت: دشمن با تهدید و تحریف به دنبال تسلط بر ذهن و فکر مردم است، اما باید بداند که لبخند آمریکایی‌ها هیچ حلاوتی در کام مردم ما ایجاد نخواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر اینکه پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست، اظهار کرد: پیام ملت ایران، پیام ایستادگی فعال، تولید قدرت در حوزه امنیتی و اقتصادی و نمایش اقتدار در همه ابعاد است. پیام ملت ایران پیام ضعف نیست، پیام مجاهدت در راه هدف است و ملت ایران با مجاهدت، ایستادگی و مقاومت دشمن را مایوس خواهد کرد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برخی تلاش دارند با فضاسازی رسانه‌ای، هر جا قاضی با صلابتی قانون را اجرا کرد، تخریب کنند. قضات با صلابت و شجاع، سرمایه دستگاه قضایی هستند و همواره مورد حمایت مدیریت این دستگاه خواهند بود.