براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی  امروز در اکثر نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد بود، از اواخر وقت امروز با ورود سامانه‌ای از جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران گاهی رعد برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

دوشنبه این سامانه تقویت شده بخش جنوبی آن خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و کرمانشاه را متاثر می‌سازد پیامد آن رگبار و رعد و برق و وزش باد موقت است و بخش شمالی این سامانه کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال زنجان را به شکل بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد تحت تاثیر قرار می‌دهد، بارش در ارتفاعات شمال غرب به شکل برف خواهد بود.

این سامانه سه شنبه نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد و چهارشنبه فعالیت این سامانه در شمال شرق و سواحل دریای خزر خواهد بود که شدت بارش‌ها در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در استان‌های گیلان و مازندران است.

در مناطق مرتفع و سردسیر در نوار شمالی بارش به صورت برف پیش‌بینی می‌شود. پنجشنبه بارش در غرب سواحل دریای خزر خواهد بود.

امروز تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و غرب دریای عمان مواج است همچنین دوشنبه و سه‌شنبه نیمه غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

از چهارشنبه تا اواخر هفته جاری برای شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور کاهش نسبی دما بین ۸ تا ۱۲ درجه پیش‌بینی می‌شود و برای دامنه جنوبی البرز این کاهش حدود ۵ تا ۷ درجه خواهد بود.