طبق اعلام سازمان هواشناسی، امروز برای شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، شمال اردبیل، گیلان و ارتفاعات کردستان و کرمانشاه افزایش ابر و بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد انتظار داریم و در سایر مناطق کشور پدیده خاصی پیش بینی نمی‌شود.

از روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات در سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران گلستان و به تدریج خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

دوشنبه ضمن تداوم بارندگی‌ها در مناطق مذکور، گستره بارش خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران و سمنان را هم دربر می‌گیرد و بارش‌های پراکنده در خراسان جنوبی ارتفاعات کرمان و دامنه‌های زاگرس مرکزی نیز دور از انتظار نیست.

 

یکشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران گلستان و خراسان شمالی و دوشنبه در شرق مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمال خراسان رضوی خواهد بود و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در این مناطق وجود دارد. روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه بارندگی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطق مرکزی کرمان ادامه خواهد داشت.

طی روز‌های دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش نسبی دما بین ۶ تا ۸ درجه در سواحل شمالی و شمال غرب کشور و طی همین مدت در شمال شرق، شرق، جنوب شرق شرقی و جنوبی البرز مرکزی کاهش نسبی دما و حدود ۸ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

دریای خزر در روز‌های یکشنبه دوشنبه و سه شنبه به ویژه در مناطق غربی و مرکزی مواج و طوفانی خواهد بود.