به گزارش پارس به نقل از ایسنا در ادامه نوشت: صالح میرزا آقایی بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها سریال « کلاه پهلوی» را از شبکه یک در حال پخش دارد، یکی از بازیگران پرکار تلویزیون به شمار می آید. میرزا آقایی که فعالیت سینمایی خود را در سال ۷۲ با بازی در آیتم های « صندوق پست» ساخته ایرج طهماسب شروع کرد، از اینکه ۴ سال وقت خود را صرف بازی در سریال « کلاه پهلوی» کرده است، به شدت ابراز پشیمانی می کند. متن کامل صحبت های صالح میرزا آقایی را در ادامه می خوانید:

از اوضاع و احوال این روزهایتان بگوئید، از کارهای تازه تان.

در حال حاضر که سریال « کلاه پهلوی» را در حال پخش دارم که فکر می کنم تا آبان ماه ادامه داشته باشد. چند فیلم سینمایی هم کار کرده ام که در نوبت اکران دارم؛ « استرداد» علی غفاری که قرار است عید فطر اکران شود، یکی از بهترین کارهای من است و فکر می کنم یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال است. در فیلم « افسانه خوخو» رحمان رضایی هم در کنار رامبد جوان و ویشکا آسایش بازی کرده ام. فیلم در ژانر کودک است؛ هم، بازی در ژانر فیلم برایم جالب بود و هم بازی در کنار رامبد جوان برایم تجربه ای تازه. نقشی که در این فیلم دارم خیلی متفاوت است یعنی تا به حال تجربه اش نکرده بودم. ۳ سال پیش هم در فیلم « پشت در خبری نیست» در نقش یک سرهنگ به ایفای نقش پرداختم. « محرمانه تهران» مهدی فیوضی را هم که ۲ سال پیش بازی کردم در نوبت اکران دارم. در ۲ اپیزود تازه ترین کار آقای آهنج هم حضور داشتم و همچنین تله فیلم « کبریت سوخته» ساخته خسرو معصومی را که قبل از عید نوروز به اتمام رساندم، در نوبت پخش دارم. اینها همه نام فیلم و تله فیلم هایی هستند که در نوبت اکران و پخش دارم.

خیلی فعال، پرانرژی و نسبت به دیگر همکارانتان پرکار هستید.

بله. البته صحبت های دیگری هم داشته ام اما چیزی که دست به نقد باشد نبوده است. یک کار سینمایی و یک کار تلویزیونی را هم در مرحله صحبت دارم.

با این همه فعالیت تلویزیونی که دارید، فکر می کنید تلویزیون آنقدر قدرت پیدا کرده است که مردم را به خود جذب کند؟

امیدوار هستم. اما متاسفانه واقعیت چیز دیگری است؛ شبکه های ماهواره ای نزدیک به ۹۰ و خورده ای درصد از مردم را به خود جذب کرده است. این خیلی تلخ است. من از جنبه حرفه ای و معنوی به این قضایا نگاه می کنم. خود مسئولین هم می دانند که مردم تلویزیون وطنی را تماشا نمی کنند. خود من پیشمانم که ۴ سال از عمرم را برای بازی در سریال « کلاه پهلوی» گذاشتم.

چرا این حرف را می زنید؟ فکر می کنید « کلاه پهلوی» مخاطب ندارد؟

معلوم است که ندارد! وقتی از خانواده خودم گرفته تا غیره پای شبکه های ماهواره ای « جم» هستند و سریال های « عمر گل لاله» و « حریم سلطان» را نگاه می کنند، انتظار دارید پشیمان نباشم؟ سریال هایی که از نظر کیفی، بازی بازیگرها و کارگردانی قابل قیاس با کارهای ما نیستند. فقط داستان دارند. البته این داستان ها هم مروج خیانت و بی بندوباری در جامعه است. امیدوارم تلویزیون سیاستی را اتخاذ کند که مردم را به خود جذب کند. تلویزیون باید فضا را بازتر کند، درست مثل گذشته. الان ۹۰ درصد همکاران من بیکار هستند. خیلی کم هستند بازیگرانی که مثل من شغل دوم داشته و به کار بیزنس مشغول باشند. این خیلی بد است که وقتی با همکارم تماس می گیرم حال خوبی ندارد. همکاران من از نظر مالی و اقتصادی حال خوبی ندارند.