سالیانه تقریبا ۲۳ هزار نفر در سراسر آمریکا با استفاده از اسلحه اقدام به خودکشی می‌کنند اما بر اساس تحقیق جدید انجام شده، این میزان خودکشی در مناطق حومه‌ای غرب و جنوب آمریکا بیش از مناطق دیگر است.

مشکلات روانی و اقتصادی و دسترسی گسترده به سلاح از جمله عوامل اصلی افزایش خودکشی در آمریکا به شمار می‌آید و بر اساس گزارشی که مرکز «اوری‌تاون» انجام داده، در سرتاسر آمریکا تقریبا نیمی از خودکشی‌ها با سلاح گرم انجام می‌شود.

در عین حال، کارشناسان نگرانی هستند که تنها در سال 2020 احتمال دارد که میزان خودکشی‌ها 7 هزار نفر افزایش یابد که دلیل آن افزایش خرید سلاح و رکود شدید اقتصادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا است.

طی چند ماه گذشته، بیش از یک سوم از افراد بزرگسال آمریکایی علائم افسردگی و عصبانیت را تجربه کرده‌اند اما بسیار پیش از شیوع کرونا ، بحران سلاح آمریکا را در نوردیده بود و خودکشی با سلاح در آمریکا طی سال‌های اخیر ۱۹ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر،  آمارها نشان می‌دهد که خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزایش 30 درصدی داشته است.

از ماه مارس گذشته (اسفند ۹۸) تا کنون ۱۱۴ مورد خودکشی در میان ارتش آمریکا ثبت شده است.

گزارش سال ۲۰۱۸ درباره خودکشی در میان نظامیان آمریکایی، نشان می‌دهد که نظامیان جوان مرد در میان پرخطرترین گروه‌ها در زمینه خودکشی بوده و در ۶۰ درصد موارد با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی می‌کنند.