هادی ناطقی مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان این که برای برگزاری دروس عملی مراکز استانی پیش بینی‌های خوبی را برای دانشجویان در نظر گرفته‌ایم گفت: بر اساس تصمیمی که به تصویب شورای آموزشی دانشگاه و هیأت رئیسه رسیده، برای نیم سال تحصیلی اول سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کلاس‌های آموزشی یازدهم دی‌ماه به طور رسمی به پایان می‌رسد، اما امتحانات نیم سال مهر ماه نیز از ۱۳ دی تا 2 بهمن برگزار خواهد شد.

* برگزاری دروس عملی با تشخیص کمیته استانی و دریافت مجوز از ستاد مقابله با کرونا

وی افزود: دروس عملی دانشجویان در نیم سال جاری با تشخیص کمیته استانی و دریافت مجوز از ستاد مقابله با کرونا برگزار می شود همچنین  دروسی که امکان برگزاری مجازی آنها وجود ندارد، می‌تواند با توجه به وضعیت استان  به صورت حضوری برگزار شود، اما این در حالی است که در صورتی که شرایط ستاد مدیریت کرونا اجازه برگزاری دروس عملی را ندهد، الزاما همه واحدهای استانی باید به صورت مجازی نسبت به برگزاری دروس عملی اقدام کنند.

* استفاده از سامانه های اختصاصی در واحد های استانی با تأیید معاونت آموزشی دانشگاه

ناطقی تصریح کرد: یکی از تفاوت‌های نیم سال تحصیلی مهر ماه نسبت به ترم گذشته این است که ما در نیم سال تحصیلی قبل آموزش مجازی دانشجویان را با سامانه «سمیاد» اجرا می‌کردیم، اما در نیم سال تحصیلی جدید واحدهای استانی که از سامانه‌های اختصاصی مختلف برای آموزش استفاده می‌کنند نیز می‌توانند در صورت تأیید معاونت آموزشی دانشگاه و کمیته‌های استانی به آموزش مجازی بپردازند.

*   ۴ سناریو برای آموزش حضوری و مجازی دانشجویان فنی حرفه ای در کشور

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای نیم سال تحصیلی جدید ۴ سناریو برای آموزش حضوری و مجازی دانشجویان در نظر گرفته است که می‌توان به برگزاری کلاس‌های دروس عملی اشاره کرد که از کمیته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و کارگرو‌ه‌‌های آموزشی استان مجوزهای لازم را از ستاد مقابله با کرونا دریافت کرده باشند. دومین سناریو نیز برگزاری کلاس‌های حضوری باید دروسی باشند که امکان آموزش مجازی برای آنها وجود نداشته باشد.

* دانشجویان می‌توانند دروس عملی خود را در استان محل سکونت به صورت مهمان پشت سر بگذارند

ناطقی افزود: سومین سناریو برای نیم سال تحصیلی جدید این است که برگزاری دروس حضوری در صورتی اتفاق می‌افتد که در نحوه اجرا گرو‌ه‌بندی رشته‌ها توسط دانشکده‌های مختلف انجام شود، اما چهارمین سناریو نیز این است که برای اولین بار دانشجویان می‌توانند دروس عملی خود را در استان محل سکونت به صورت مهمان پشت سر بگذارند و همچنین دروس مجازی را در محل قبولی خود اخذ کنند.