به گزارش پارس ، محمد حسن یوسفی مدیرکل امور دانشجویان داخل در گفت و گو با فارس با اشاره به افزایش درخواست های میهمانی و انتقال در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: به جز تقاضا های مربوط به مؤسسات غیرانتفاعی و تمدید میهمانی مقطع کارشناسی ناپیوسته بقیه موارد در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ افزایش داشته است.

وی در مقایسه مورد به مورد تقاضا ها خاطرنشان کرد: تقاضاهای مربوط به دانشگاه های دولتی در سال ۹۱،۱۸ هزار و ۱۰۷ مورد بود که این آمار در سال ۹۲، به ۱۹ هزار و ۴۴۸ مورد رسیده است. به عبارت دیگر تقاضاهای مربوط به دانشگاه های دولتی ۴/۷ درصد افزایش داشته است.

یوسفی از کاهش درخواست های مربوط به تقاضاهای انتقال و میهمانی مؤسسات غیرانتفاعی در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ خبر داد و گفت: در سال ۹۱ این تقاضاها ۷ هزار و ۹۳۹ مورد بود که این تعداد با کاهش ۹/۱۷ درصدی در سال ۹۲ به ۶ هزار و ۵۱۱ مورد رسیده است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل همچنین درباره آمار مقایسه ای تقاضاهای مربوط به دانشکده های فنی و حرفه ای، گفت: در سال ۹۱،۵ هزار و ۴۷۰ درخواست مربوط به انتقال و میهمانی دانشکده های فنی وحرفه ای در سامانه ثبت شده است که این تعداد با افزایش ۱/۱۳ درصدی در سال ۹۲ به ۶ هزار و ۱۸۸مورد رسیده است.

یوسفی با اشاره به رشد بیش از ۲۵ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱، گفت: در سال ۹۱ دو هزار و ۵۲۸ درخواست انتقال ارایه شد که این آمار در سال ۹۲ به سه هزار و ۱۷۳ مورد رسیده است.

وی همچنین در توضیح مقایسه آماری تمدید میهمانی ها در سال های ۹۱ و ۹۲ گفت: تقاضاهای تمدید میهمانی در سال ۹۱،۳ هزار و ۶۷۶ مورد بوده که این آمار با کاهش ۲/۱۶ درصدی به ۳ هزار و ۷۸مورد در سال ۹۲ رسیده است.

یوسفی از افزایش ۱۱ درصدی تقاضاهای میهمانی دائم در سال ۹۲ نسبت به سال گذشته خبر داد و تقاضاهای میهمانی دائم در سال ۹۱ را ۴ هزار و ۵۷ مورد و در سال ۹۲،۴ هزار و ۵۰۵ مورد اعلام کرد.

مدیرکل امور دانشجویان داخل با اشاره به کاهش حدود ۳۰ درصدی درخواست میهمانی و انتقالی دانشجویان در مقطع کارشناسی ناپیوسته در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: در سال۹۱،۴ هزار و ۸۲۲ دانشجوی کارشناسی ناپیوسته درخواست میهمانی و انتقالی دادند که این آمار در سال ۹۲ به ۳ هزار و ۴۷۲ مورد رسیده است.

یوسفی همچنین در مقایسه آمار درخواست های میهمانی و انتقالی کارشناسی پیوسته سال های ۹۱ و ۹۲، گفت: در سال ۹۱،۱۹ هزار و ۵۸۶ مورد و در سال ۹۲،۲۱ هزار و ۳۶۳ مورد درخواست در سامانه ثبت شده است که این نشان دهنده افزایش حدود ۸ درصدی درخواست ها در سال ۹۲ است.

مدیرکل امور دانشجویان داخل موارد درخواست انتقال و میهمانی دانشجویان دوره های شبانه در سال ۹۱ را ۶ هزار و ۳۲۴ مورد و در سال ۹۲،۷ هزار و ۲۵۹ مورد اعلام کرد که این آمار نشان دهنده افزایش حدود ۱۵ درصدی درخواست ها در سال ۹۲ است.

یوسفی در پایان با اشاره به رشد حدود ۶ درصدی درخواست انتقالی دانشجویان بومی در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: در سال ۹۱،۹ هزار و ۴۵۱ نفر درخواست انتقال دادند که این آمار در سال ۹۲ به ۱۰ هزار و ۶ مورد رسیده است.