به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اواخر امروز سامانه بارشی جدیدی از شمال شرق کشور فعالیت خود را به صورت بارش باران و وزش باد آغاز می کند.

به گزارش" سازمان هواشناسی کشور" ، طی ساعات آینده برای سواحل شمالی، ارتفاعات البرز، شمال شرق، مرکز و بخش هایی از جنوب و شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات البرز بارش برف پیش بینی می شود.

براساس این گزارش، سامانه بارشی طی امروز" چهارشنبه ۳۰ اسفندماه ۹۱" نیز در شمال شرق بصورت" بارش باران" و" برف" فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود.

لازم به ذکر است، با خروج سامانه بارشی فوق ازشمال شرق کشور اواخر امروز، سامانه بارشی جدیدی از سمت جنوب غرب فعالیت خود را بصورت بارش باران، وزش باد، گاهی رعدو برق آغازمی کند و به تدریج مناطق مرکز و جنوب کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

شایان ذکر است" خلیج فارس" طی روزهای آینده مواج است و همچنین در استان های" خراسان رضوی" ، " خراسان شمالی" ، شرق" تهران" ، " سمنان" و دامنه های شرقی و شمالی البرز رگبار موقتی و کوتاه مدت پیش بینی می شود.

گفتنی است، " وضعیت آب و هوا" در استان های تهران والبرز امروز صاف، دربعدازظهر کمی ابری، گاهی وزش باد خواهد بود.

شایان ذکر است وضعیت آب وهوا در استان خراسان رضوی امروز ابری همراه با بارش برف وباران خواهد بود.

براساس این گزارش وضعیت آب وهوا در این استان طی روزهای آینده نیمه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین طی امروز و فردا در استان های سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به سبب بارش برف و باران لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد و طی این مدت در استان های تهران، البرز، قم، مرکزی، اصفهان، یزد و سمنان به سبب افزایش سرعت باد احتمال خسارت به تاسیسات دور از انتظار نیست.

لازم به ذکر است در سایر جاده های کشور جوی آرام و روان حاکم است.