سعید رعیتی، معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره نحوه ارائه خوابگاه به دانشجویان این دانشگاه با توجه به آغاز ترم تحصیلی جدید اظهار کرد: این دانشگاه در هفته گذشته برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، پیش ثبت نام ارائه اسکان یا خوابگاه را انجام داد.

او افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری که به منظور دفاع از رساله، پایان نامه‌های تجربی یا آزمایشگاهی خود نیاز به دریافت خوابگاه دارند، می‌توانند درخواست شان را یادداشت کرده و با تایید استاد راهنما و دانشکده خوابگاه‌ها را به صورت چرخشی از سمت دانشکده تحویل بگیرند.

رعیتی تصریح کرد: برای تمام دانشجویانی که خوابگاه تحویل می‌گیرند، ساعت ورود و خروج اختصاص داده ایم تا با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با توجه به ویروس کرونا سلامت شان حفظ شود.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بیشتر خوابگاه‌های ۲ الی ۴ نفره دانشگاه را به ظرفیت یک نفره اختصاص داده ایم و خوابگاه‌ها قبل و بعد از ورود دانشجو ضدعفونی می‌شوند. دانشجویان بعد از مراجعه به مرکز درمانی دانشگاه و دریافت گواهی سلامت می‌توانند در خوابگاه ساکن شوند.

رعیتی با بیان اینکه بیشتر کلاس‌های دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود، تاکید کرد: با تفاهم معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشجویان مقطع کارشناسی در صورت داشتن دروس کارگاهی، عملی یا آزمایشگاهی که برای گذراندن آن‌ها مجبور به حضور در دانشگاه هستند، می‌توانند به صورت هفته‌ای از خوابگاه استفاده کنند، اما هیچ خوابگاه دائمی به دانشجویان اختصاص داده نخواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره تعمیرات خوابگاه‌ها گفت: تعمیرات خوابگاه‌ها را از تابستان به صورت مرتب آغاز کرده ایم و در حال حاضر زمان مناسبی برای به پایان رساندن مشکلات اساسی و جزئی آن هاست که از میان دو خوابگاه تعمیر شده یکی را با کمک خیرین انجام داده ایم.

رعیتی تاکید کرد: با توجه به اینکه دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند و کلاس‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کنند، قصد داریم تا تعمیرات خوابگاه‌ها و سلف‌ها را تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

ابتلای بدون فوتی دانشجویان خواجه نصیر به کرونا

او با اشاره به ابتلای دانشجویان و استادان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به ویروس کرونا اظهار کرد: برخی از دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به ویروس کرونا مبتلا شدند و بعد از گذشت دوره مدنظر با سلامت کامل بهبود یافتند و خداروشکر در این خصوص هیچ فوتی نداشتیم.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: از همان اوایل اسفند که شاهد بروز ویروس کرونا بودیم چند نفر از دانشجویان به کرونا مبتلا شده و سپس خوب شدند، اما بعد از آن دیگر آمار دقیقی در این خصوص به دست ما نرسید.

رعیتی در پایان یادآوری کرد: کلاس‌ها از تاریخ ۲۹ شهریور به صورت مجازی برای دانشجویان مقطع کارشناسی و ترکیبی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود که در این خصوص برخی از دانشجویان دوره کارشناسی در صورت گذراندن دروس عملی یا کارگاهی می‌توانند در دانشگاه حضور یابند.