به گزارش پارس به نقل از ایسنا، پس از آنکه پاراف رییس جمهور در ذیل گزارش نمایندگان خانه سینما در کمیته اصلاح اساسنامه این نهاد صنفی خطاب به رییس سازمان سینمایی کشور منتشر شد، جواد شمقدری آن را مربوط به گذشته دانست و تاکید کرد که پس از آن نامه با محمود احمدی نژاد دیدار کرده، روند بازگشایی خانه سینما را برای وی توضیح داده و رییس جمهور هم کاملا موضوع را پذیرفته است.

او سپس خانه سینمایی ها را به شیطنت و شانتاژ علیه وی و دولت احمدی نژاد متهم کرد و در گفت وگوی دیگری مدعی شد که انتشار این نامه بدین معناست که آن ها در ریاست جمهوری فردی را دارند که برای شان دلالی می کند.

اما ساعاتی پس از این گفت وگو، معاون اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور در پاسخ به او تاکید کرد که محمود احمدی نژاد « همچنان» معتقد است که وضعیت خانه سینما باید هرچه سریعتر به دور از « تنگ نظری» حل شده و این نامه نیز پس از توضیحات شمقدری به رییس دولت نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، جمعه گذشته (هفتم تیرماه) شمقدری در گفت وگویی با ایسنا گفت که در سفر است و از سفر برگردد با رییس جمهور صحبت می کند.

اما این روزها محمود احمدی نژاد رییس جمهور در سفر به روسیه است.

شمقدری که در دولت قبل مشاور هنری احمدی نژاد بود، هنگام انتشار نامه اخیر احمدی نژاد تاکید کرد: « تا زمانی که بنده سر کار هستم، اگر بخواهند از طریق رفتارهای فراقانونی آنچه را که در سه سال پیش نتوانستند تحمیل کنند، به بنده تحمیل کنند، قطعا نمی توانند حتی در روز آخر بر من تحمیل کنند» . این گفته شمقدری را گروهی، تهدید به استعفا تلقی کردند.

رییس جمهور سه شنبه یا چهارشنبه این هفته (۱۱ یا ۱۲ تیرماه) از روسیه به تهران بازمی گردد.