محمدجواد آذری‌جهرمی بعد از ظهر امروز در جلسه با فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبان کسب و کار در حوزه آی.سی.تی استان زنجان اظهار کرد: ایران به لحاظ نرخ رشد آی.سی.تی جایگاه دوم را از آن خود کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه براساس آمار سازمان ملل ایران طی دو سال متوالی موفق به کسب این جایگاه در دنیا شده است، عنوان کرد: کشورمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران این توفیقات را در شرایطی  کسب کرده که کشور با رکود شدید اقتصادی به دلیل تحریم‌های ظالمانه مواجه است، بیان کرد: کشور در حوزه اقتصاد ارتباطات و فناوری اطلاعات با رشد ۳۱ درصدی مواجه بوده در حالیکه  پیش‌بینی‌ها در این زمینه ۱۹ درصد بود که از این شرایط فراتر رفته‌ایم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه سهم بخش آی.سی.تی در بخش اقتصادی و تولید ناخالص کشور ۶.۵ درصدی است، گفت: سهم بخش خدمات و حوزه‌های وابسته به اقتصاد دیجیتال در این زمینه ۲ درصد و سهم بخش ارتباطات نیز ۴.۵ درصد بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فناوری اطلاعات در کشور گام‌های بلند و رو به جلو برداشته شده است، ادامه داد: آثار این رشد در کشور ملموس بوده است.

وی با اشاره به اینکه امروز می‌توان آثار رشد اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات را در زندگی مردم به طور ملموس مشاهده کرد، خاطر نشان کرد: مردم از خدمات مختلفی در حوزه فناوری اطلاعات بهره‌مند می‌شوند.

آذری جهرمی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را در حوزه فناوری اطلاعات با دستاوردهای قابل توجه و مطلوب دانست و گفت: باید پاسخگوی نیازها و گلایه‌هایی که از این بخش صورت می‌گیرد، باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای دستیابی به تکنولوژی نسل چهارم، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوص سرمایه‌گذاری انجام شده است، بیان کرد: بی‌تردید بسیاری از اقداماتی که امروز در حوزه فناوری اطلاعات محقق شده، در سایه فراهم بودن شبکه ملی فناوری اطلاعات بوده است.

وی از فعالیت بیش از ۲۵ هزار عنوان خدمات ایرانی و ارائه خدمات به مردم خبر داد و افزود: با توجه به تاثیرگذاری، حوزه فناوری اطلاعات، باید بیش از گذشته به توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌هایی اهتمام شود.