به گزارش پارس ، رحیم دهقان در گفت وگو با تسنیم از ساخت مستندی در مورد محمود احمدی نژاد خبر داد و گفت: این مستند نقد یا تایید رئیس جمهور نیست و با یک نگاه بی طرف به وعده های رئیس جمهور در سفرهای استانی و همین طور شخصیت وی پرداخته می شود.

وی افزود: در جامعه تحلیل های پیچیده ای از شخصیت احمدی نژاد وجود دارد برای همین کار ساخت این مستند کمی دشوار است. باید قبول کرد که هر اتفاقی خوبی که در دولت های آینده بیافتد، بخشی از آن به دلیل استقامت این فرد است. او برخی ویژگی ها را در مدیریت جهانی و داخلی تثبیت کرد. رئیس جمهور آینده حتی اگر این ویژگی ها را نداشته باشد مجبور است ژست داشتن آنها را بگیرد. سخت کوشی، استقامت و کار جهادی از ویژگی های مثبت احمدی نژاد بود. در عین حال نقدهایی به او وارد است که کم و بیش همه می دانند.

این مستندساز با تاکید بر اینکه در کار خود از کارشناس های ویژه ای استفاده خواهد کرد تصریح کرد: باید در این مستند از حضور کارشناسانی استفاده کرد که مربوط به جریان خاصی نباشند. آنها باید بی طرف باشند. برای ساخت مستند احمدی نژاد باید از کارشناسانی که در حوزه رسانه کار می کنند استفاده کرد. کارشناسان فعال در رسانه می توانند دید دقیقتری نسبت به رئیس جمهور دولت دهم ارائه دهند.

دهقان با اشاره به آغاز تصویربرداری فیلم های این مستند از سال ۸۹ گفت: در سفرهایی استانی که به عنوان تیم مستندساز همراه رئیس جمهور بودیم تصاویری را تهیه کردیم. سعی داریم با استفاده از این تصاویر و فیلم های آرشیوی تا دو ماه دیگر یک خروجی برای این پروژه ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: نگاه آرمانی ما حضور خود احمدی نژاد در این مستند است. با تعدادی از اطرافیان رئیس جمهور برای هماهنگی این کار صحبت شده است. هنوز حضور احمدی نژاد در این مستند قطعی نیست اما این موضوع را پیگیری می کنیم.

این مستندساز از تدوین مستند « ولیمه انتظار» نیز خبر داد و گفت: امسال تصاویری تکمیلی از جشن های عید نیمه شعبان برای مستند « ولیمه انتظار» تهیه کردیم. این مستند قبلا به صورت فوری برای پخش تدوین شده بود که کیفیت کار را پایین اورده بود. سعی داریم این فیلم را با تدوین دوباره آماده حضور در جشنواره کنیم.

دهقان ساخت مستندی در مورد انتخابات شوراهای شهر را نیز دنبال می کند. او پیش از این مستند « رهبر روح الله» با موضوع زندگی شهید حسین فهمیده را کارگردانی کرده است. وی در ساخت مستند « پرواز ۳۰۲ مشهد- اصفهان» هم دستیاری کارگردان را برعهده داشت.