سرویس پارس به نقل از مشرق، برنامه" هفت" این هفته به دلیل پخش مسابقه والیبال ایران و ایتالیا به روی آنتن نرفت.

این اولین بار نبود که مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون به خاطر برنامه دیگری از کنداکتور پخش، حذف می شد و چندین بار دیگر نیز حتی برای پخش فوتبال های خارجی از پخش" هفت" خودداری شده بود.

در همین زمینه" هفت صبح" به سراغ فضل الله شریعت پناه، مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما رفت تا علت تعطیل شدن های این برنامه را جویا شود.

آنچه در پی می آید بخشی از صحبت های شریعت پناه درمورد" هفت سینمایی" است.

*باور کنید بی توجهی نیست. خب در مورد والیبال ایران و ایتالیا هر برنامه دیگری هم بود پخش نمی شد.

* در برخی مناسبت ها و ایام خاص، بچه های" هفت" خیلی از پخش نشدن برنامه ناراضی نیستند. چون ممکن است خودشان مثلا درگیر یک کارهای دیگری باشند!

* اگر واقع بینانه نگاه کنیم برنامه ۹۰ در طول سال ۲ ماه به روی آنتن نمی رود. و حتی کمتر شده که ویژه برنامه ای غیر از دوشنبه ها از نود ببینیم. اما برنامه" هفت" هیچگاه تعطیلی و استراحت ندارد و حتی در جشنواره های فیلم نظیر" کودک" ، " فجر" و" مقاومت" هر شب برنامه ویژه دارد.

* خسته می شوند! این برنامه هایی که پخش می شوند (مثلا والیبال) به نوعی می تواند در تجدید انرژی آنها کمک کند.

* برنامه هفت با" گبرلو" ادامه خواهد داد.

در این که تولید یک برنامه زنده تلویزیونی وقت و انرژی زیادی می خواهد هیچ شکی نیست. اما از مدیر محترم اجتماعی شبه سه این سوال را داریم، که آیا با خسته شدن عوامل این برنامه سینمایی، اتفاقات و رویداد های مهم فرهنگی کشور نیز متوقف می شوند تا عوامل استراحت کنند؟ آیا نمی توان به جای لغو پخش این مجموعه با اعلام قبلی جای آن را در کنداکتور جابجا کرد؟