به گزارش پارس ، به نقل از مهر، سرهنگ اکبر ویسی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در محل پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث پارکبان گفت: بحث پارکبان یک بحث جدی و حساب شده بوده، که در تهران و شهرستان ها و حتی شهرستان های کوچک نیز اجرا می شود.

وی افزود: هدف از پارکبان ایجاد عدالت در تقسیم جای پارک و استفاده از پارک های حاشیه برای این امر است.

ویسی ادامه داد: پارک حاشیه ای متعلق به شهرداری بوده و نظر ما این است که در کل شهراز پارکبان استفاده شود.

سرهنگ ویسی در بخش دیگر به قوانین موجود برای تردد موتور سیکلت ها در شهر اشاره کرد وگفت: برابر با ماده ۲۰ قانون موتور سیکلت ها نیز باید از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کرده و با موتور سیکلت های متخلف برخورد خواهد شد.

وی نحوه برخورد با موتورسیکلت های متخلف را بار اول یک هفته توقیف و بار دوم یک ماه توقیف همراه با یک جلسه آموزشی اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه، حرکت در پیاده رو، ایجاد صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکت نمایشی مارپیچ و تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژّه اتوبوس را از تخلفات موتور سواران عنوان کرد.

وی، کشف حجاب برای رانندگان و سرنشینان داخل خودرو، استفاده از پرچم کشورهای دیگر، حمل حیوانات تزئینی از جمله سگ و استفاده از سامانه صوتی را ممنوع دانست.

وی استفاده از شیشه های دودی بیش از ۲۰ درصد را در صورتی که داخل خودرو روئیت نشود ممنوع دانست.

ویسی، پدیده دور دور را که ترافیک کاذب ایجاد می کند و باعث آزار اذیت مردم می شود را خلاف دانست و برخورد با متخلفین را در دستور کار پلیس عنوان کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه، همراه داشتن مدارک راهنمایی ورانندگی شامل گواهی رانندگی، کارت شناسایی، بیمه نامه معتبر، کارت ملی فنی را برای خودروهای بالای پنج سال الزامی دانست.

وی در رابطه با کامیون ها و اتوبوس های بین شهری که در درب منازل و یا داخل کوچه ها باعث مزاحمت برای ساکنین می شوند گفت: برخورد با این رانندگان در دستور کار پلیس است و با متخلفین برخورد خواهد شد و در خصوص توقف خودرو در پیاده روها گفت علاوه بر پرداخت ۴۰ هزار جریمه پلیس می تواند ماسین را با یدک حمل کند.