به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حجت السلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه به مناسبت هفته قوه قضائیه در خصوص فعالیت های این معاونت گفت: معاونت فرهنگی قوه قضائیه کمتر از یک سال است که راه اندازی شده و فعالیت خود را در دو دسته فرهنگ سازی سازمانی و فرهنگ سازی عمومی انجام می دهد.

صادقی در ادامه گفت: مجموعه فعالیت های فرهنگی انجام می شود تا سطح فرهنگ درون سازمانی پیشرفت پیدا کند و طبعاً اخلاق نیز در قوه قضائیه و سازمان های وابسته به آن ارتقا پیدا کند.

وی افزود: همچنین فعالیت هایی انجام شده که در حوزه های مختلف فرهنگ حقوقی و قضایی سطح دانش عمومی مردم را در حوزه حقوقی افزایش دهیم تا مردم بیشتر با مسائل حقوقی آشنا شوند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تاکید کرد: بالا بردن دانش حقوقی مردم کاری نیست که قوه قضائیه به تنهایی بتواند انجام دهد و همکاری سازمان ها و رسانه ها را می طلبد، وقتی مسائل حقوقی را از بعد فرهنگی پیگیری کنیم باعث می شود مردم با حقوق خود آشنا شوند.

وی افزود: به وجود آمدن بسیاری از مشکلات حقوقی به خاطر عدم آگاهی مردم از مسائل حقوقی است و اینکه مردم راه های دریافت حق را نمی دانند یا با پیشگیری حقوقی آشنا نیستند.

صادقی تصریح کرد: ثبت معاملات و جزئیات قراردادها خیلی اوقات صورت نمی گیرد که متأسفانه شاهد اختلافات در این رابطه در سطح جامعه هستیم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در خصوص برقراری عدالت در سطح جامعه گفت: بشر از بدو خلقت به دنبال عدالت بوده است که یکی از ویژگی های ظهور امام زمان (عج) برقراری دولت عدل الهی فراگیر است.

صادقی با اشاره به اینکه عدالت اختصاص به قوم خاصی ندارد، گفت: اجرای عدالت در سه بخش پیشین، هنگام عمل و پسین انجام می گیرد که در مرحله پیشین یک سلسله امور که از گذشته جاری بوده در اجرای عدالت تأثیر گزار است.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: همچنین عدالت در هنگام عمل آن چیزی است که ما انجام می دهیم و در بخش پسین اموری است که در زمان ظلم صورت گرفته، انجام می دهیم که این امور به قوه قضائیه مربوط می شود البته هم دستگاه ها و هم مردم در برقراری عدالت نقش دارند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های قوه قضائیه در این هفته گفت: امیدواریم با همکاری مردم و قوه قضائیه و ارتقا سطح فرهنگی حقوقی شاهد کاهش مشکلات مردم باشیم.