به گزارش پارس ، عضو جدید شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید فارغ از مسائل سیاسی به انتخاب شهردار جدید تهران بپردازیم، گفت: امیدوارم تقسیم بندی ها و جناح بندی های سیاسی اعم از اصولگرایی و اصلاح طلبی نقشی در انتخاب شهردار جدید تهران نداشته باشد.

محسن پیرهادی در گفتگو با« تابناک» در خصوص انتخاب شهردار و گزینه های احتمالی نظیر محسن هاشمی، محمدعلی نجفی و محمدباقر قالیباف گفت: آقای هاشمی مدیر توانمندی است که در شرکت مترو کارنامه خوب و درخشانی دارند و از مدیران شهرداری تهران محسوب می شوند که خوشبختانه برنامه های مترو را به خوبی مدیریت کرده اند.

به گفته وی، نجفی نیز در بحث شوراها و مباحث مشورتی فرد فعالی ست؛ البته در امور اجرایی حضور جدی نداشته اما از کارنامه روشنی برخوردار بوده و از نیروهای توانمند به شمار می آید.

پیرهادی با اشاره به اینکه وضعیت حضور قالیباف در شهرداری را خود ایشان باید مشخص کند، افزود: آقای قالیباف هنوز شهردار تهران هستند و درخواست ها برای ادامه حضور ایشان از سوی برخی افراد، مدیران محله ها، شورایاری ها و عموم مردم همچنان زیاد است.

این عضو جدید شورای شهر تهران تصریح کرد: در این میان، مسئله ای که وجود دارد این است که ما نباید حقی را از آقای قالیباف بگیریم چرا که ایشان یک شخصیت ملی است و اگر قرار است در حوزه ملی اثرگذار باشند، بهتر است که این اتفاق بیفتد اما در هر صورت طبق برآورد وی، شهرداری تهران کار بزرگی است و ما در شورای شهر با همه دوستان برای انتخاب شهردار در حال رایزنی هستیم.

محسن پیرهادی افزود: نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که چه قالیباف باشد و چه نباشد باید کسی مسئولیت شهرداری تهران را بپذیرد که مزیت نسبی نسبت به قالیباف داشته باشد اما آنچه مسلم است این است که اعضای شورای شهر تمام تلاش شان این است که تقسیم بندی های سیاسی اعم از اصولگرایی و اصلاح طلبی نقشی در انتخاب شهردار جدید تهران نداشته و به جای نگاه سیاسی، یک نگاه اجتماعی حاکم باشد.

این کارشناس حوزه شهری با اشاره به اینکه قبل از تشکیل جلسات علنی نظر همه ۳۱ عضو شورا این است که فارغ از مسائل سیاسی به انتخاب شهردار بپردازیم، خاطرنشان کرد: نگاه ما این گونه است و اگر این نگاه اجرایی شود، موفق خواهیم بود؛ بنابراین باید از طیف بندی ها و گروه بندی های سیاسی فاصله بگیریم و جلسات مشترکی را برای ریاست شورا و نیز شهرداری با دیگر اعضا برگزار کنیم تا به جمع بندی نهایی خوبی برسیم.

پیرهادی اظهار امیدواری کرد که با رویکرد دولت جدید که خودش را معتدل معرفی کرده دیگر شاهد اختلافات در میان شورا و دولت نباشیم، گفت: بهتر است کسی به عنوان رئیس شورا و نیز شهردار معرفی شود که نگاه سیاسی نداشته باشد و بتواند با دولت خیلی راحت کار کند.

وی در خصوص آغاز به کار شوراها نیز گفت: ممکن است مجلس در مصوبه ای دو فوریتی زمان کار شوراها را به جلو بیندازد و به جای آغاز کار شوراهای شهر و روستا در شهریورماه، در تیرماه کلید بخورد.

این عضو جدید شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر کیفیت کار را افزایش داد، تصریح کرد: می توان با احداث مجموعه های ورزشی، فرهنگی کمبودها را جبران و میزان فعالیت های فرهنگی، هنری و ورزشی را به ویژه در میان جوانان ارتقا داد.