به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، خبرنگار قضایی سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش سالانه مسئولان عالی قضایی با اعلام این مطلب افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که امسال نیز توفیق نصیبم شد در اجلاس سالانه مسئولان قضایی که مزین به حضور اندیشمندان و فرهیختگان است حضور داشته باشم.

وی افزود: قبل از آنکه گزارش خود را به سمع و نظر شما برسانم فرمایش مقام معظم رهبری را که در اجلاس سال گذشته قوه قضائیه بیان فرمودند را به مقصدتان تقدیم می کنم.

وزیر دادگستری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر ما بخواهیم همه آرزوهای خودمان را در مورد مسئله قضا در کشور در یک جمله خلاصه کنیم که کلمه ارتقاء قوه قضائیه محصول این خلاصه گیری است و ما باید قوه قضائیه را به طور دائم ارتقا ببخشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که پس از گذشت چهار سال علی رغم موانع و مضایق پیشرو با جدیت و اهتمام و با افتخار تدابیر نو و با رویکردی کاملا هدفمند، برنامه محور، دانش بنیان و امید آفرین توفیق یافته در بخش های مختلف از جمله برخورد با مفاسد اقتصادی، اجتماعی، اصلاح و ارتقاء ساختارها، بهره گیری از فناوری های نوین و هوشمند، تقویت کادر مدیریتی و قضایی پیشرفته هایی داشته باشیم گفت: امروز در دوران شکوفایی قوه قضائیه قرار گرفته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری اشاره کرد و گفت: در حوزه دادگاه های عمومی سه هزار و ۶۳۱ پرونده در سال ۹۱ وارد محاکم شده است که نسبت به سال ۹۰،۲. ۵ درصد رشد داشته است.

وزیر دادگستری گفت: در حوزه دادگاه های انقلاب ۲۷۹ هزار پرونده وارد شده که ۵.۹ درصد کاهش نسبت به سال ۹۰ داشته است.

بختیاری در حوزه دادگاه های کیفری استان تهران نیز گفت: در سال ۹۰،۱۶ هزار و ۵۰۰ پرونده به محاکم کیفری وارد شده که ۶.۶۶ درصد نسبت به سال ۹۰ کاهش داشته است.

وی به ورود ۳ میلیون و ۴۸۹ هزار پرونده به دادسراهای کشور خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال ۹۰ به میزان ۹.۳۴ درصد افزایش داشته است.

ادامه دارد…