سرهنگ علی کارخانه صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات پیشگیرانه سرکلانتری‌سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای کاهش وقوع اقدام به خودکشی از روی پل طبیعت، اظهار کرد: فضای بوستان آب‌وآتش فضای خوب و مناسبی است و شهروندان زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود به این پارک مراجعه می‌کنند اما متأسفانه هر از چندگاهی از روی پل طبیعت (واقع‌شده در بوستان آب‌و‌آتش) شاهد اقدام به خودکشی هستیم.

سرکلانترسوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه  داد: این پلیس برای پیشگیری از اقدام به خودکشی از روی این پل، آسیب‌شناسی و بررسی‌های لازم را انجام داد و مراتب را به مقام قضایی (دادسرای ناحیه سه تهران) اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: مقام قضایی نیز شهرداری تهران را الزام کرده تا اصلاحات ساختاری لازم به‌روی این پل انجام شود تا شاهد کاهش خودکشی از روی این پل باشیم.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش نگهبانان پل طبیعت و توجیه آنها در این رابطه، خاطرنشان کرد: همکاران انتظامی به‌محض اطلاع از وقوع اقدام به خودکشی از روی این پل، با مشاور و روانشناسان مستقر در کلانتری به محل اعزام شده و اقدامات پیشگیرانه خود را انجام می‌دهند که با همین اقدامات در چند وقت اخیر توانستیم دو نفر را از اقدام به خودکشی از روی این پل منصرف کنیم.

کارخانه یادآور شد: در یک مورد دیگر، یکی از نگهبانان مستقر به‌روی پل طبیعت متوجه حال بد روحی یک خانم شده که با اطلاع پلیس از موضوع و حضور بموقع، این دختر جوان از کارش منصرف شد.