حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به اینکه اخباری در فضای مجازی مبنی بر استفاده کودکان زییا در مهدهای کودک به عنوان مُدلینگ اظهار کرد: تا به حال گزارشی به سازمان در این خصوص نرسیده است و این اخبار در فضای مجازی دیده شده است اما حوزه معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به بهزیستی استان تهران موضوع را ارجاع داده است و از آنها خواسته شده در این زمینه بررسی کنند اما بنا بر اعلام همکاران مان در بهزیستی استان تهران هنوز گزارشی در این زمینه نداشته‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به موضوع مطرح شده در فضای مجازی، روز گذشته بخشنامه‌ای با عنوان استفاده از کودکان در مهدهای کودک برای مُدلینگ غیرقانونی است و  این بخشنامه روز گذشته به همه مهدهای تهران ارسال شد ولی گزارشی در این زمینه به ما ارائه نشده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در خصوص نظارت سازمان بر مهدهای کودک تصریح کرد: در این زمینه چند راهکار وجود دارد که از آن جمله می توان به نظارت مهدهای کودک و همچنین نظارت‌های که توسط همکاران در بهزیستی شهرستان‌ها و استان‌ها و بخصوص 3 ماه اول سال تحصیلی که تعداد کودکان در مهدها افزایش می‌یاید، اکیپ‌های مشخصی از همکاران در حوزه معاونت اجتماعی، بازرسی و حراست از مهدها بازدید می‌کنند علاوه بر اینکه شهروندان می‌توانند در صورت مشاهد هر گونه تخلف آن را از طریق سامانه پیامکی 3000012333 و یا از طریق ادارات بهزیستی موارد را پیگیری کنند.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: در ستاد بهزیستی کشور این پیامک طی  در یک بازه زمانی 24 ساعت یا 48 ساعت رسیدگی خواهد شد و برخورد لازم را انجام خواهند داد.

وی در خصوص بیشترین میزان تخلفات در مهدهای کودک گفت: بیشترین موارد در این بخش بر می‌گردد به شهریه مهدهای کودک که به بهزیستی اطلاع و این موارد پیگیری می‌شود.

معاون رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: همه مهدها در استان‌ها و شهرستان‌ها موظف هستند تعرفه و شهریه مهدهای کودک در در دید خانواده‌ها در مهدها قرار دهند و خانواده‌ها بدانند که افزایش شهریه‌ها در سال جاری چقدر است.