به گزارش پارس به نقل از فارس همایش بهزیستی، مؤسسات غیردولتی و کودکان خیابانی عصر امروز با حضور حبیب‌الله مسعودی فرید،‌ معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، پرویز زارعی، مدیرکل بهزیستی استان تهران و همچنین جمعی مؤسسات غیردولتی برگزار شد.

در این همایش مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که برای رفع مشکلات و رفتن به سوی بهبودی می‌بایست از ظرفیت سازمان و دستگاه های غیردولتی استفاده کرد.

به اعتقاد فرید گپ زدن و همچنین همدلی و همزبانی می‌تواند سهمیه اجتماعی را افزایش دهد و تعاملات را بیشتر کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما اعتقاد داریم قبل از اینکه گوینده باشیم باید شنونده صحبت‌های رؤسای مؤسسات غیر دولتی و ngo ها باشید و به همین جهت پیشنهاد داریم کارگروهی برای عملیاتی شدن برنامه ها متشکل از Ngo ها و سازمان بهزیستی تشکیل شود.

وی همچنین به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تحصیل کودکان خیابانی بازمانده از تحصیل بیان داشت این حوزه مربوط به وظایف وزارت آموزش و پرورش است که متأسفانه اقدامی در این بخش انجام نداده است و به همین جهت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته و امسال اعتبارات خوبی در این بخش تخصیص داده است.

فرید ادامه داد: ما باید بتوانیم با فعال شدن گروه‌ها و ngoها، کودکان کار و خیابانی را در مراکز موردنظر ساماندهی و شرایط برگشت آنها به جامعه را فراهم کنیم.

به گزارش فارس در ادامه این همایش پرویز زارعی، مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه از 15 هزار کودک خیابانی، 2 هزار و 300 نفر در مراکز بهزیستی ساماندهی شده‌اند، بیان داشت: ساماندهی کودکان خیابانی تنها به عهده سازمان بهزیستی نیست و این سازمان نمی‌تواند به تنهایی در این زمینه گام‌های مؤثری را بردارد.

وی با بیان اینکه شهر تبریز به‌عنوان شهری بدون گدا یاد می‌شود، افزود: در این شهر یک مؤسسه تحت عنوان مؤسسه خیریه مستمندان فعالیت می‌کند که وظیفه این مرکز شناسایی افراد کم‌درآمد و در نهایت کمک به آنها است.

زارعی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت میزان ابتلا به ایدز در بین کودکان خیابانی نسبت به کودکان عادی 45 برابر است.

زارعی در ادامه این همایش با اشاره به کاهش اعتبارات دفتر آسیب‌های وزارت رفاه گفت: تجارب خوبی در حوزه ساماندهی کودکان کار خیابانی وجود دارد و ما می توانیم از این ظرفیت و تجارب استفاده کنیم.